Landal net-niet het klantvriendelijkst

Landal Greenparks heeft haar titel ‘Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland’ niet kunnen prolongeren. Via Twitter liet Landal directeur Bas Hoogland desondanks weten trots te zijn op de prestatie van zijn team. De winnaar van 2011 is: DA drogisterijen.

Aan de bekendmaking is een onderzoek onder 2.500 consumenten voorafgegaan. Deze personen is gevraagd naar klantvriendelijke ervaringen in 2011 en om deze ervaringen te beoordelen op de vijf Gouden Regels van klantvriendelijkheid:

  1. wees beschikbaar als de klant daarom vraagt
  2. kom de belofte, die je in reclame maakt, na
  3. doe niet moeilijk over formaliteiten of als de klant wil ruilen
  4. geef je fouten toe en los ze op juiste wijze op
  5. val de klant niet onnodig lastig

Nummer 1: DA Drogist
Het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland laat op alle criteria een forse verbetering zien. DA Drogist scoort het best van alle genomineerden op het niet onnodig lastigvallen en is nummer twee op beschikbaarheid.

Nummer 2: Landal GreenParks
De winnaar van vorig jaar zag een lichte verbetering van de score niet gehonoreerd worden met een nieuwe eerste plaats. Landal GreenParks scoort op vrijwel alle aspecten ongeveer vergelijkbaar met of iets beter dan vorig jaar. Net als vorig jaar scoort het vakantiepark het beste van alle genomineerden op het toegeven van fouten.

Nummer 3: Gall & Gall
Gall & Gall scoort het best van alle genomineerden op het nakomen van beloften en beschikbaarheid.

Nummer 4: ASN Bank
Nummer 5: bol.com
Nummer 6: ANWB
Nummer 7: Etos
Nummer 8: Jumbo
Nummer 9: Ikea
Nummer 10: Hema

Meer informatie: www.klantvriendelijkstebedrijf.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *