Vakdag vakantiebeurs in twee dagen

Voor de vakdag van de vakantiebeurs, de Dutch Tourism Expo, wordt in 2012 twee dagen uitgetrokken. Dinsdag 10 januari blijft de vakdag waarop de beurs alleen voor genodigden is geopend; woensdag de 11e worden diverse B2B activiteiten georganiseerd, terwijl dan ook de consumentenbeurs van start is gegaan.

Glamping op de vakantiebeurs 2011

Saskia Poulissen van VNU exhibitions maakt dit donderdag tijdens de Exhibitions Academy bekend aan de standhouders. Op deze bijeenkomst werd ook een update gegeven over de stand van zaken rondom de beurs:

  • Er komen diverse kennisevenementen bij voor de vakbezoeker. Er vindt nog overleg plaats met o.a. ANVR, GFK en TNS-Nipo over kennissessies. Eind oktober wordt in een communicatiebrief het programma bekend gemaakt.
  • Het Nederland Paviljoen krijgt een nieuwe impuls. Onder regie van bureau Zilte Zaken wordt de campagne Ontmoet NL gelanceerd, voor de promotie van Nederland als vakantieland.
  • Het Naturismeplein zit inmiddels bijna vol
  • Het Christelijk vakantieplein is sinds dit jaar gekoppeld aan de vakantiebeurs. Vorig jaar vond deze beurs nog plaats in Houten. Bezoekers van deze zelfstandige beurs in hal 5, hebben ook toegang tot de andere hallen. Deze beurs is alleen op vrijdag 13 en zaterdag 14 januari geopend.
  • Een nieuw thema op de beurs is ‘Reizen en fotografie’, omdat dit heel logisch aansluit bij de interesse van de vakantieganger.
  • De persontvangst wordt uitgebreid. Afgelopen jaar bleek dat de belangstelling van de media groeit. Er komt meer ruimte voor de media om verslagen van de beurs te maken.
  • Voorafgaand aan de beurs geeft worden diverse persberichten verstuurd die inspelen op trends in toerisme. Dit jaar wordt extra aandacht besteed aan o.a. de LOHAS doelgroep, slow, soft mountaining, Glamping, Yoga en Niks-doen-vakanties.

Goed voorbereid naar beursdeelname
De aanwezige beursdeelnemers kregen deze dag ook een uitgebreid programma voorgeschoteld om hun beurpresentatie tot een succes te maken. Belangrijkste boodschap: bereid je beursbezoek goed voor; stel doelen; en hou van tevoren al rekening met het vervolgtraject.

In 2011 namen 1699 exposanten deel aan deze beurs die bezocht werd door 122.000 bezoekers.

Meer informatie: www.vakantiebeurs.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *