Inschrijving van start: Leerbedrijf van het Jaar 2012

Deze week is de campagne voor de verkiezing Leerbedrijf van het Jaar 2012 gestart. Deze verkiezing is een initiatief van Kenwerk en de sociale partners in de sectoren horeca, bakkerij, reizen, recreatie en watersportindustrie. Erkende leerbedrijven worden opgeroepen zich voor deze verkiezing aan te melden en daarmee het belang van leren in de praktijk in de sector te benadrukken.

Stimuleren leren in de praktijk
De verkiezing onderstreept het belang van goede leerbedrijven. De waarde van leerbedrijven wordt op deze manier extra onder de aandacht gebracht. Praktijkopleiders en ondernemers uit het hele land kunnen met de verkiezing Leerbedrijf van het Jaar hun betrokkenheid bij goed beroepsonderwijs tonen. Dit jaar pronkt De Efteling met de titel.

Jan Willem Mans (Kenwerk, secretaris van de verkiezingscommissie horeca): “De sectoren hebben behoefte aan kwalitatief goede leerbedrijven om de collega’s van de toekomst op te leiden. De bedrijven die dit goed doen, willen we met de verkiezing Leerbedrijf van het Jaar in het zonnetje zetten. Als beloning voor een mooie prestatie, maar zeker ook als inspirerend voorbeeld voor andere bedrijven.”

Een waardevolle beoordeling
Mans licht toe: “Leerbedrijven worden tijdens de verkiezing op verschillende onderdelen getoetst. Van de manier waarop leerlingen worden geworven, geselecteerd, begeleid en beoordeeld tot het contact dat het bedrijf onderhoudt met de verantwoordelijke begeleider van de school. Actief bijdragen aan de samenwerking tussen leerbedrijven en het regionaal opleidingscentrum vinden we belangrijk!”

Aanmelden
Leerbedrijven kunnen zich aanmelden tot 17 oktober 2011.  Na aanmelding is het aan de leerbedrijven om de verkiezingscommissie (vertegenwoordigers van de werkgevers- en werknemersorganisaties) te overtuigen van hun opleidingskwaliteiten. Van alle inzendingen krijgen de beste bedrijven een audit. Hiervan gaan drie genomineerde leerbedrijven door naar de laatste ronde. De winnaars worden in 2012 bekendgemaakt.

Meer informatie over de campagne op kenwerk.nl/lbvhj.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *