Vastgoedbeheerder Wereldhave heeft voor het winkelgebied Pieter Vreedeplein in Tilburg contracten afgesloten met twee innovatieve leisureconcepten: The VR Room en Nondejeu. Het past in de trend van retailtainment waarbij er steeds meer aandacht komt voor vermaak en entertainment in winkelgebieden.

Vastgoedbeheerder Wereldhave heeft voor het winkelgebied Pieter Vreedeplein in Tilburg contracten afgesloten met twee innovatieve leisureconcepten: The VR Room en Nondejeu. Het past in de trend van retailtainment waarbij er steeds meer aandacht komt voor vermaak en entertainment in winkelgebieden.

Op dit moment ligt de Nederlandse retailsector grotendeels plat. Deze ontwikkeling, die van start gaat in 2020, moet dan ook worden gezien als een beslissing op de langere termijn. Het online winkelen zorgt voor steeds meer druk op de traditionele winkelgebieden. Een van de antwoorden daarop is het aantrekkelijk maken van een winkelgebied, zodat een bezoek het karakter van een uitje krijgt.

Zoektocht naar geschikte leisure in retail is lastig

Wereldhave is in Nederland een voorloper op het gebied van retailtainment. In de VS, Canada en diverse Aziatische landen is retailtainment al veel verder ontwikkeld. De zoektocht naar de juiste leisure exploitanten is voor Wereldhave in Nederland nog een kwestie van pionieren. Tijdens het congres Retailtainment, op 10 maart j.l. in Tilburg, vertelde assetmanager Margreet de Groot: "Als er winkelpanden leeg staan dan worden we vaak benaderd door mensen met allerlei creatieve initiatieven. Het is lastig om daar eenkwalitatief goede concept, met een goed businessmodel, uit te filteren. Bij Wereldhave zijn we bereid om te helpen met de opstart van concepten. We zijn bij deze twee concepten uitgekomen omdat zij zich al bewezen hebben op andere locaties."

The VR Room Pop-UP: bewezen innovatief Virtual Reality concept

De eerste Pop-Up locatie van The VR Room, een succesvolle Virtual Reality-formule met vestigingen in Amsterdam en Utrecht, betrekt een unit met een oppervlakte van circa 600 m² aan het Pieter Vreedeplein in Tilburg. Maak kennis met de wereld van Virtual Reality bij The VR Room Tilburg. Beleef unieke VR Experiences, stap met high-end VR-headsets een compleet nieuwe wereld in. De ultieme plek voor vrienden, vrijgezellenfeesten, familie- en bedrijfsuitjes. Ga de strijd met elkaar aan in Virtual Reality of loop vrij rond in de VR Arena van circa 125m². The VR Room is geschikt voor groepen t/m 50 personen en zal medio maart 2020 de deuren openen voor publiek. Na enkele maanden als Pop-Up in Tilburg zal The VR Room binnen de portefeuille van Wereldhave langs verschillende andere centra touren. 

Nondejeu: unieke combi-leisure formule door Tilburgse ondernemers

Nondejeu is een combi-leisure formule bestaande uit Jeu de boule en horeca in combinatie met het van oorsprong Scandinavische format ‘Prison Island. Prison Island is een real life game die bestaat uit een gevangenis met cellen, waarin de spelers samen codes kraken, raadsels oplossen en fysieke uitdagingen aangaan. Soms moet je slim zijn, soms sterk, soms vingervlug. Maar er is altijd maar één manier om te ontsnappen: samen. Nondejeu wordt gerund door 2 Tilburgse ondernemers op een oppervlakte van circa 1.300 m² en is direct gelegen aan het Pieter Vreedeplein.
Opening van Nondejeu Tilburg zal naar verwachting plaatsvinden in de zomer van 2020.

Volgens Business Development Manager Erik Kleemans is de keuze voor samenwerking met beide concepten een strategische ‘Deze nieuwe concepten passen perfect in onze nieuwe strategie van Full Service Centers voor een beter dagelijks leven, waarbij de klant centraal staat en we het aanbod in onze centra nog meer afstemmen op de dagelijkse behoeften van de moderne consument. Het Pieter Vreedeplein heeft van oorsprong een sterke fashion en horeca functie, met deze nieuwe concepten voegen we daar entertainment aan toe en geven we bezoekers nieuwe redenen voor een bezoek’.

Over Wereldhave – maak elke dag bijzonder
Wereldhave Full Service Centers dragen bij aan een leuker en gemakkelijker dagelijks leven.

Een one-stop locatie waar boodschappen doen, winkelen, vrijetijdsbesteding, ontspanning, sporten, gezondheid, werken en andere dagelijkse behoeften samen komen; ondersteund door slimme concepten én services. Door duurzaam te investeren op basis van klant- en omgevingsbehoeften, verrijken wij lokale gemeenschappen, met aandacht voor het milieu en hebben wij een positieve invloed op hoe mensen leven, werken en winkelen rondom onze locaties. Wereldhave Full Service Centers spelen een cruciale rol in het dagelijks leven van mensen in de grotere regionale steden in Nederland, België en Frankrijk.

Meer informatie; www.wereldhave.com