NBTC Holland Marketing lanceert een bewustwordingscampagne: #tulipfriendlyselfie. Met een video die in verschillende landen wordt verspreid roept NBTC toeristen op om bewuster om te gaan met de Nederlandse bollenvelden.

NBTC Holland Marketing lanceert een bewustwordingscampagne: #tulipfriendlyselfie. Met een video die in verschillende landen wordt verspreid roept NBTC toeristen op om bewuster om te gaan met de Nederlandse bollenvelden.

“Toeristen zijn van harte welkom bij de iconische bollenvelden, maar ze moeten rekening houden met de gewassen,” aldus Jos Vranken, directeur NBTC. “Komend paasweekend verwachten we een miljoen internationale toeristen. Veel van deze toeristen brengen naar verwachting een bezoek aan de bollenvelden. Fotograferende toeristen hebben vaak niet door dat ze onbewust schade veroorzaken een de velden. De campagne moet daarom toeristen in laten zien dat ze ook op andere manieren mooie foto’s kunnen maken van de tulpen met nagenoeg hetzelfde effect.

https://www.youtube.com/watch?v=qGbNBaaJSaQ