Het uitzichtpunt op de A'DAM Toren (het oude Shell-gebouw) in Amsterdam heeft zich in korte tijd opgewerkt tot een van de best bezochte attracties van Nederland. De opvallende schommels, die over de rand van het gebouw gaan, worden nu al vernieuwd om de capaciteit uit te breiden.

Het uitzichtpunt op de A'DAM Toren (het oude Shell-gebouw) in Amsterdam heeft zich in korte tijd opgewerkt tot een van de best bezochte attracties van Nederland. De opvallende schommels, die over de rand van het gebouw gaan, worden nu al vernieuwd om de capaciteit uit te breiden.

De nieuwe schommel heeft meer zitplekken dan de vorige versie en wordt elektrisch aangedreven. Hierdoor gaat de verbeterde versie iets harder en verder heen en weer over de rand van het gebouw op 100 meter hoogte.

Door de toenemende drukte bij A’DAM LOOKOUT was de schommel afgelopen zomer en op weekenddagen vaak uitverkocht waardoor er behoefte was aan een nieuwe variant met een hogere capaciteit. De nieuwe versie heeft zes zitplaatsen en wordt elektrisch in plaats van hydraulisch aangestuurd waardoor hij minder geluid maakt en beter bestemd is tegen extreme kou. Om de attractie nog spannender te maken is het nu ook mogelijk om iets harder en verder over de rand van de A’DAM Toren te gaan. De oude versie van de schommel krijgt een nieuwe bijzondere bestemming. De attractie komt in Rio de Janeiro terecht, op de Suikerbroodberg aan de Copacabana. 

Topattractie

De A'DAM toren lift mee op het toeristisch succes van de stad Amsterdam. In mei 2016 werd het uitzichtpunt geopend; in augustus werden de schommels op het dak geïnstalleerd. OP de lijst met best bezochte betaalde attracties steeg de A'DAM in 2018 van de 36e naar de 26e plaats (675.000 bezoekers).

Het uitzichtpunt heeft een eenvoudig verdienmodel. Voor een entreeticket wordt, bij een online reservering, € 12,50 gevraagd. (aan de kassa: € 13,50) Een horecapunt (de rooftop bar) biedt de mogelijkheid om ook boven nog wat aan de bezoekers te verdienen. Ook de schommel is een upsell-activiteit, waarvoor € 5,00 wordt gerekend. In 2,5 jaar tijd hebben ruim 600.000 dare-devils al plaatsgenomen in de stoeltjes. (= 3 miljoen omzet)

Meer informatie: www.adamlookout.com/nl/home-nl/