Op 29 januari 2019 wordt in Utrecht de expertmeeting Retailtainment georganiseerd. Binnensteden, winkelcentra en shopping malls gaan steeds meer entertainment bieden. In de vrijetijdssector zie je dat vrijetijdsbedrijven en leisurecentra steeds vaker retail- in bedrijfsconcepten opnemen. Op 29 januari 2019 wordt in Utrecht de expertmeeting Retailtainment georganiseerd. Binnensteden, winkelcentra en shopping malls gaan steeds meer entertainment bieden. In de vrijetijdssector zie je dat vrijetijdsbedrijven en leisurecentra steeds vaker retail- in bedrijfsconcepten opnemen.

[caption id="attachment_55924" align="alignright" width="300"] Octopus in de speelhal van Play-in[/caption] Retail en leisure zullen in de komende jaren steeds meer samenvloeien in steeds meer nieuwe combinaties. Dit zal de attractie en beleving rijker maken en zorgen voor extra transacties. Een attractieve belevingsvolle retail en leisure is ook nodig als tegengif op de toenemende verleidingen van internet. Dat betekent een grote opgave voor de retail- en leisuresector waar we op deze expertmeeting handvatten voor aanreiken. Retailtainment is voor zowel retail als leisure een echt grote kans om gasten te blijven boeien en klantbestedingen te blijven binden en te vergroten. Om de mogelijkheden van retailtainment met u en de andere deelnemers uit te werken, hebben we enkele inleiders met ervaring en kennis in retail en leisure uitgenodigd. Programma

  • 13.00 Ontvangst, met koffie, thee en lekkers
  • 13.30 Welkom door de organisatoren Paul Rodenburg (Brood@Spelen) en Hans van Leeuwen (PleisureWorld NRIT)
  • 13.45 Hanneke Laarakker (eigenaar van Play-In) Do en Don't bij keuze van locatie
  • 14.10 Harry Bijl (INretail) Hoe 'fun' is het winkelen in jouw winkel en winkelcentrum?
  • 14.35 Marjolein van de Stolpe (Leisure Expert Group) Hoe kun je de steeds warmere relatie van retail en leisure beter benutten?
  • 15.00 Koffie / Netwerk Break
  • 15.30 Paul Rodenburg verkent de ervaring van deelnemers in de zaal. Wat vinden de aanwezige retail en leisure partijen goede voorbeelden van retailtainment?
  • 15.45 Hans van Tellingen (Strabo, auteur van het boek Waarom Stenen Winkels Winnen), Hans Imanse (Moos Studioos, andersomdenker in retail en leisure) en Hans van Leeuwen (Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme) bespreken in een prettig doch pittig gesprek positie en perspectief van Retailtainment
  • 16.30 Afsluiting met resultaten van de dag en antwoorden op de vraag ‘hoe retail en leisure elkaar kunnen vinden en versterken’
  • 16.45 uur Netwerkborrel

Meer informatie: www.basconsultants.nl/brood-spelen www.pleisureworld.nl