
Tijdens de studietour brengt NBTC met de bedrijven Efteling, KPN, Keukenhof, RBT Kan, Visit Veluwe, Het Nationale Park De Hoge Veluwe, Visit Brabant, GASSAN Diamonds en Bataviastad, een bezoek aan de populaire social media app WeChat en de bekende Chinese reisplatforms Ctrip en Qyer. Jurriaan de Mol: “Bij deze organisaties doen we kennis op over het (online) reisgedrag van de Chinese toerist.” Studietour onderdeel van China lab community De studietour is onderdeel van de China Lab community. China Lab is een samenwerkingsverband van NBTC en Nederlandse bedrijven om beter en sneller in te spelen op de (digitale) reisontwikkelingen in de Chinese markt. Eén van de initiatieven binnen China Lab was de gezamenlijke organisatie met WeGoEU (een joint venture van KPN en het Chinese Sunway) van de lancering van ‘WeChat Go Europe’, een op maat gemaakt WeChat mini-programma van WeGoEU, met als doel Chinese toeristen te begeleiden tijdens hun reis door Nederland (mogelijk in combinatie met andere bestemmingen in Europa). Een ander initiatief was het bezoek van de Chinese actrice en nieuwe ambassadeur voor het Chinese toerisme naar Nederland, Hai Qing. Haar bezoek was de aftrap van de nieuwe campagne waarin Nederland als ideale vakantiebestemming op de kaart staat bij zelfstandig reizende Chinese bezoekers. “Ook komend jaar zullen we meer Chinese influencers ontvangen om de Chinese toerist uiteindelijk beter te bereiken,” aldus Jurriaan de Mol. Meer informatie: China Lab op NBTC.nl
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.