Afgelopen week werden diverse internationale touroperators, journalisten en influencers bekend gemaakt met een breed Nederlandse toeristische aanbod tijdens de eerste nationale Travel Trade Show. Het doel is om vooral te laten zien dat Nederland veel meer te bieden heeft als de toeristische bestemming Amsterdam. Tijdens speeddate-sessies komen de bezoekers direct in contact met het toeristisch recreatief bedrijfsleven. Afgelopen week werden diverse internationale touroperators, journalisten en influencers bekend gemaakt met een breed Nederlandse toeristische aanbod tijdens de eerste nationale Travel Trade Show. Het doel is om vooral te laten zien dat Nederland veel meer te bieden heeft als de toeristische bestemming Amsterdam. Tijdens speeddate-sessies komen de bezoekers direct in contact met het toeristisch recreatief bedrijfsleven. Ook toeristen ergeren zich aan drukte en wangedrag

Pretwerk.nl liep een dagje mee met de groep bezoekers. Het viel de deelnemers aan de excursie in Zwolle het meeste op dat het zo vredig is in de stad. Waar je in Amsterdam overal in de drukte zit en in de file loopt met mede-toeristen, is er in Zwolle volop de ruimte om de mooie stad eens rustig te bekijken. Ook toeristen blijken zich te ergeren aan de drukte en wangedrag van andere toeristen. Een Italiaanse vakjournalist: "Het is zo jammer dat er in Amsterdam 's avonds zo veel dronken toeristen rondlopen. Die verpesten de sfeer en maken de stad voor mij minder aantrekkelijk." Een Braziliaanse journaliste, die o.a. een trip naar Rotterdam en Delft maakte is blij met de opzet: "Ik ga mijn laatste dag nog wel Amsterdam bezoeken, maar daar is al vrij veel over gepubliceerd. Ik krijg nu de kans om nieuwe locaties te introduceren bij mijn lezerspubliek." [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="57125,57127,57124,57126"] Persoonlijke benadering werkt Het programma van de Travel trade Show werd georganiseerd door het NBTC in samenwerking met diverse regionale marketingorganisaties. De 105 internationale professionele bezoekers krijgen een maatwerk programma waarbij zij o.a. kennis maken met 75 organisaties uit de NEderlandse toeristische sector die in de Travel Trade zaal aanwezig zijn, zoals dmo's, musea, hotels, attracties, evenementen locaties en restaurants. Tijdens speeddate sessies kwamen ondernemers en regionale marketingorganisaties in gesprek met touroperators en journalisten. De reacties van de Nederlandse aanbieders waren bijzonder positief over deze vorm van 'snel kennismaken'. Een hotel in Overijssel: 'Het zorgt meteen al voor veel concrete vervolgafspraken." Waar deelnemen aan beurzen nog wel eens ter discussie staat, blijkt deze vorm van face-to-face ontmoetingen erg goed te werken. Een ander onderdeel van het programma is een breed aanbod van excursies naar steden en regio's in Nederland. Er is op deze mainer in korte tijd heel veel informatie te halen voor de buitenlandse professionele bezoekers. Doel van de Travel Trade Show Jos Vranken, directeur NBTC Holland Marketing. “Spreiding van internationale bezoekers door Nederland heeft ook bij de bewerking van internationale reisorganisaties een zeer belangrijke focus.” Henk van Voornveld, directeur Marketing Oost: “Steeds meer internationale bezoekers ontdekken het oosten van Nederland en komen dan vooral voor Giethoorn en de Hanzesteden. Maar het oosten heeft nog veel meer prachtige parels, zoals de nationale parken en het aanbod kunst en cultuur. Wij zijn ‘het andere Nederland’, op een steenworp afstand van de randstad, grenzend aan onze belangrijkste buitenlandse markt, Duitsland.” Meer informatie: www.nbtc.nl/nl/homepage/artikel/travel-trade-show-nederland.htm