Op 4 oktober wordt het officiele startschot gegeven voor een samenwerkingsverband tussen diverse VVV-locaties en marketingorganisaties uit het Groene Hart. Destinatiemarketing organisatie Woerden Marketing heeft het initiatief genomen om een regionale VVV samenwerking op te zetten. Per januari 2018 zijn de eerste initiatieven van start gegaan en afgelopen maanden hebben meerdere locaties zich verbonden aan de regionale samenwerking. Op 4 oktober wordt het officiele startschot gegeven voor een samenwerkingsverband tussen diverse VVV-locaties en marketingorganisaties uit het Groene Hart. Destinatiemarketing organisatie Woerden Marketing heeft het initiatief genomen om een regionale VVV samenwerking op te zetten. Per januari 2018 zijn de eerste initiatieven van start gegaan en afgelopen maanden hebben meerdere locaties zich verbonden aan de regionale samenwerking.

[caption id="attachment_21020" align="alignright" width="150"] in het kaaspakhuis van Woerden[/caption]De VVV locaties Alphen aan den Rijn, Boskoop, Montfoort, Nieuwkoop, Abcoude en Woerden trekken nu gezamenlijk op als regio VVV’s in het Groene Hart van Holland. Door aansluiting te vinden in de VVV licentie van Woerden Marketing kunnen alle locaties dit sterke merk VVV voeren, kennis en kunde uitwisselen, gezamenlijke arrangementen en routes ontwikkelen én nog belangrijker gezamenlijk de regio het Groene Hart van Holland uitdragen. De VVV’s zijn herkenbaar dankzij het buitenbord met het logo ‘’VVV het Groene Hart van Holland’’. Tevens wordt gekeken naar gezamenlijke informatieverstrekking en productontwikkeling. Op donderdagmiddag 4 oktober om 16.00 uur wordt de officiële samenwerking bij de VVV Woerden feestelijk gevierd. Groeikans Toerisme groeit. Nederland als bestemming groeit naar 28 miljoen bezoekers in 2030 en zorgt nu al jaarlijks voor 82 miljard aan bestedingen en staat daarmee in de top 5 van bijdragende sectoren in Nederland. Hier ligt voor het Groene hart als toeristische bestemming nog een grote kans voor productontwikkeling, marketing en communicatie. We zien dan ook dat er steeds meer marketingorganisaties ontstaan waarbij samenwerken van belang is om in te kunnen spelen op deze groei. Regionale marketing samenwerking Naast dit samenwerkingsverband wordt komende jaren gewerkt aan een regionale verbinding en merkversterking van het Groene Hart van Holland. Negen marketingorganisaties in het Groene Hart hebben zich verenigd in een platform. Vanuit dit platform wordt er een regionale strategie uitgewerkt en gaan we aan de slag om het recreatief-toeristische aanbod van het Groene hart meer zichtbaar te maken voor bezoekers. Door onder andere de verbindingen te leggen, het draagvlak voor het merk te vergroten en ontwikkeling te stimuleren.