Cirque du Soleil, bekend van spectaculaire shows, stapt in de markt van Family Entertainment Centers (FEC), speciaal ontworpen voor winkelcentra. Het bedrijf speelt daarmee in op de trend in retail waarin winkelgebieden op zoek gaan naar aantrekkelijke toevoegingen uit de entertainment en recreatiesector. Met de lancering van het Cirque du Soleil concept wordt ook een bekend merk (ip) gekoppeld aan de attractie. Cirque du Soleil, bekend van spectaculaire shows, stapt in de markt van Family Entertainment Centers (FEC), speciaal ontworpen voor winkelcentra. Het bedrijf speelt daarmee in op de trend in retail waarin winkelgebieden op zoek gaan naar aantrekkelijke toevoegingen uit de entertainment en recreatiesector. Met de lancering van het Cirque du Soleil concept wordt ook een bekend merk (ip) gekoppeld aan de attractie.

De eerste FEC, die onder de naam 'CREACTIVE' wordt gelanceerd, staat gepland voor september 2019 in Canada. Er word tnu al onderzoecht waar de volgende vestigingen in Canada en het buitenland kunnen worden gerealiseerd. Het nieuwe concept wordt aangekondigd als een interactieve ervaring waaraan de hele familie kan deelnemen. De activiteiten zijn gebaseerd op circusactiviteiten, waaronder veel acrobatische uitdagingen. Met de CREACTIVE vestigingen bouwt Cirque du Soleil voort op een vergelijkbaar succesvol project in vakantieparken van Club Med. Voor de nieuwe indoor attractie is een ruimte nodig van ongeveer 22.000 m2. In CREATIVE zijn activiteiten opgenomen als Bungee jumpen, een highrope parcours, trampolines, maskers maken, jongleren, circus podium activiteiten, dans en meer. Zie hier onder een voorbeeld van een CREACTIVE bij Club Med: Retailtainment Vanuit de retailkant is projectontwikkelaar Ivanhoé Cambridge betrokken. Zij zien dat de toekomstige winkelcentra steeds meer veranderen in een holistische shopervaring waarin entertainment een belangrijke rol speelt. Meer informatie: www.cirquedusoleil.com