KreaDoe, het DIY-event van Jaarbeurs, heeft dit jaar een flink aantal bezoekers meer getrokken dan voorgaande editie. In totaal trokken 43.297 tussen 1 en 5 november naar Utrecht om voor hun hobby nieuwe ideeën en inspiratie op te doen. Een stijging van 13% ten opzichte van vorig jaar. Opvallend was ook hoge aantal nieuwe bezoekers: 21% bezocht KreaDoe dit jaar voor het eerst. KreaDoe, het DIY-event van Jaarbeurs, heeft dit jaar een flink aantal bezoekers meer getrokken dan voorgaande editie. In totaal trokken 43.297 tussen 1 en 5 november naar Utrecht om voor hun hobby nieuwe ideeën en inspiratie op te doen. Een stijging van 13% ten opzichte van vorig jaar. Opvallend was ook hoge aantal nieuwe bezoekers: 21% bezocht KreaDoe dit jaar voor het eerst.

[gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="52201,52202"] Brandmanager Yvette van Leeuwen is dan ook uiterst tevreden. "Ik kijk terug op een succesvolle editie van KreaDoe. Niet alleen constateerden we een flinke stijging in het aantal bezoekers, er hing ook elke dag een ontzettend goede en gezellige sfeer. De eerste cijfers laten dan ook een stijging in tevredenheid van bezoekers zien: van een 7.6 naar een 7.7." Haken nog steeds erg populair Haken en breien bleek ook dit jaar net als voorgaande edities de belangrijkste hobby. 30% van de bezoekers had hier het meeste interesse in. Gevolgd door papier & kaarten (10%), tekenen/schilderen (6%), stempels + huis- & interieurdecoratie (5%) en scrapbooking + sieraden (4%). Het meest druk bezochte plein/activiteit is het Haakplein. Bezoekers beoordeelden dit plein met 7.7. Workshops Bezoekers konden niet alleen hun hart ophalen in de tientallen shops, ze konden ook zelf meedoen aan diverse workshops. "Die waren dit jaar drukken dan ooit", zegt Van Leeuwen. "Ook het aanbod handlettering en diamond painting was dit jaar vele malen groter dan de vorige editie. Vele exposanten maakten er bovendien echt een feestje van qua aankleding. Ook waren er meer bloggers en auteurs dan voorheen." Hoe verklaart Van Leeuwen dit enorme succes? "Ik denk dat het een gevolg is van het feit dat steeds meer mensen KreaDoe als het jaarlijkse DIY feest gaan zien. Wij investeren in nieuwe activiteiten zoals het Mama Maaktplein, het Cupcake Theater en de bloggersspot, maar ook exposanten zorgen ervoor dat het aanbod steeds vernieuwender en completer is. Volgend jaar krijgen we er een extra hal bij om het aanbod nog beter te maken." Over KreaDoe Van woensdag 1 tot en met zondag 5 november kon iedereen die graag zelf dingen maakt en creatief aan de slag wilde, inspiratie opdoen op KreaDoe in de Jaarbeurs in Utrecht. Deelnemers presenteerden de laatste trends en producten op het gebied van haken en breien, home deco, scrapbooking, mixed media, taarten en cupcakes, tekenen en schilderen en meer. De volgende editie van KreaDoe vindt plaats van woensdag 31 oktober tot en met zondag 4 november 2018. Meer informatie: www.kreadoe.nl