Trivago gaat het aanbod van HomeAway's vakantiewoningen integreren in haar online platform. Tot nu toe was Trivago gericht op het zoeken naar de goedkoopste hotelkamer. Zowel Trivago als HomeAway zijn partijen die internationaal actief zijn. Trivago test het product momenteel in enkele belangrijke markten en is van plan om meer aanbod geleidelijk uit te rollen in 2018. Trivago gaat het aanbod van HomeAway's vakantiewoningen integreren in haar online platform. Tot nu toe was Trivago gericht op het zoeken naar de goedkoopste hotelkamer. Zowel Trivago als HomeAway zijn partijen die internationaal actief zijn. Trivago test het product momenteel in enkele belangrijke markten en is van plan om meer aanbod geleidelijk uit te rollen in 2018.

[caption id="attachment_52171" align="alignright" width="300"] screenshot website trivago[/caption]Johannes Thomas, Managing Director en Chief Revenue Officer bij trivago N.V. licht toe: 'Het aantal reizigers dat vakantiewoningen overweegt groeit en we zien dit als een strategische kans om ons aanbod te vergroten. Het aanbieden van zowel hotels als vakantiewoningen op één zoekmachine is een hele uitdaging vanuit de gebruikerservaring gezien.‘ Hij legt verder uit: ‘We willen hotelboekers op trivago niet verwarren, dus speelt personalisatie een belangrijke rol. We willen alleen vakantiewoningen tonen wanneer ze relevant zijn voor onze gebruikers. We zijn daarom erg blij om HomeAway aan boord te hebben, omdat dit ons toelaat te testen hoe we een meer op maat gemaakte gebruikerservaring kunnen creëren.' HomeAway CEO John Kim voegt hieraan toe: 'We geloven dat dit een enorme marketingkans is voor HomeAway. Trivago's gepersonaliseerde aanpak bij de weergave van vakantiewoningen helpt ons om uiterst relevante reizigers te bereiken. We zijn daarom erg optimistisch over de conversie op onze site.' Trivago heeft testen gelanceerd in Duitsland, Italië, Canada, Groot-Brittannië en de VS - vijf van trivago's grootste markten - met nu al meer dan 150.000 beschikbare vakantiewoningen. De zoekmachine is van plan om stelselmatig extra, eenvoudig te boeken vakantiewoningen toe te voegen in de loop van 2018. Het doel is om het aanbod weer te geven als onderdeel van trivago's universele zoekervaring, waarbij het een aanvulling biedt op het huidige hotelaanbod. Afhankelijk van de zoekcriteria en de beschikbaarheid in een bepaalde bestemming, zal trivago vakantiewoningen beginnen te tonen in zijn zoekresultaten. Tegelijkertijd wordt er een 'Vakantiewoning'-filter getest om gebruikers in staat te stellen een doelbewuste keuze te maken tijdens het zoeken. Voor trivago is dit wederom een belangrijke stap voorwaarts om zich aan te passen aan de uiteenlopende verwachtingen van reizigers en om beter te begrijpen hoe vakantiewoningen op het platform getoond kunnen worden. Het creëert een nieuw marketingkanaal voor vakantieverhuurplatforms en zal de diversiteit op trivago Marketplace vergroten. Over trivago N.V. trivago is een wereldwijde hotelzoekmachine. Het bedrijf is genoteerd aan de NASDAQ en heeft haar hoofdkantoor in Dusseldorf gevestigd. Het bedrijf is ook van Duitse origine. Sinds 7 november 2017 biedt trivago toegang tot ongeveer 1,8 miljoen hotels, inclusief vakantiewoningen en andere accommodaties in meer dan 190 landen. Meer informatie: www.trivago.nl www.homeaway.nl