Wie in het naseizoen een activiteit wil organiseren, kan er voor kiezen om aan te haken bij themadagen. Je lift mee op naamsbekendheid (b.v. Halloween) en promotie-activiteiten (b.v. Nationale Sportweek). In een aantal gevallen is de themadag gericht op een heel specifieke doelgroep (Open Manegedag). Wie in het naseizoen een activiteit wil organiseren, kan er voor kiezen om aan te haken bij themadagen. Je lift mee op naamsbekendheid (b.v. Halloween) en promotie-activiteiten (b.v. Nationale Sportweek). In een aantal gevallen is de themadag gericht op een heel specifieke doelgroep (Open Manegedag). [caption id="attachment_50701" align="alignright" width="300"] open manegedagen op 16 en 17 september[/caption] Enkele tips rondom themadagen:
  • Diverse organisaties zijn op zoek naar partijen die 'iets' rondom de themadag willen organiseren. Je kunt dan jouw activiteit laten opnemen in hun kalender.
  • Voor diverse themadagen zijn verzamelwebsites actief. Zorg dat je daar ook zichtbaar bent. (b.v. kerstmarkten, halloween-events). Goed om direct gevonden te worden + linkbuilding als seo-activiteit.
  • Veel themadagen bieden een losstaande activiteit. Recreatiebedrijven hebben vaak de mogelijkheid om dat in te bedden in een arrangement.
  • Als je een nieuwsbrief hebt voor je vaste klanten/gasten, dan is een item over een thema-activiteit in de buurt een leuk onderwerp waar je zelf weinig tijd en energie in hoeft te stoppen.
  • Veel themadagen hebben een mooie maatschappelijke doelstelling als achtergrond. (b.v. dag van de mantelzorg of Natuurwerkdag) Als recreatiebedrijf heb je soms de middelen in huis om een organisatie te ondersteunen.
  • Als je inhaakt op een themadag waar een comité veel energie in steekt, dan is het wel zo sympathiek om ook te kijken hoe je deze partij kunt steunen. De Open Monumentendag bijvoorbeeld heeft zelf enkele opties aangegeven waarop zij graag ondersteund willen worden; samen sta je sterk en verdeel je kosten en het werk!
Meer informatie: Overzicht themadagen en feestdagen najaar 2017