Ondernemers in Woerden hebben de handen ineen geslagen om Woerden als zakelijk sterk merk te positioneren op het gebied van events, congressen, bijeenkomsten en vergaderingen. Na diverse enthousiaste en productieve bijeenkomsten is besloten om een collectief te vormen om zo Woerden als congres- en eventregio landelijk op de kaart te zetten. Ondernemers in Woerden hebben de handen ineen geslagen om Woerden als zakelijk sterk merk te positioneren op het gebied van events, congressen, bijeenkomsten en vergaderingen. Na diverse enthousiaste en productieve bijeenkomsten is besloten om een collectief te vormen om zo Woerden als congres- en eventregio landelijk op de kaart te zetten.

[caption id="attachment_47545" align="alignright" width="300"] Woerden[/caption] Het collectief In de gemeente Woerden zijn meerdere organisaties gevestigd die hun opdrachtgevers professioneel faciliteren met verhuur van accommodatie en het leveren van catering en aanvullende diensten. Het management en de ondernemers van deze organisaties willen zich in een collectief verenigen ter promotie van de gemeente Woerden als de congres- en evenementenregio van Nederland naar potentiele opdrachtgevers buiten Woerden. Aansluitend willen de deelnemers van dit collectief elkaar ondersteunen en versterken daar waar mogelijk. De groep enthousiaste ondernemers die zich gaan verenigen in het Collectief bestaat uit: Kasteel Woerden, MeetINoffice, de Hofclub, de Hall, Grand Café Plein7, Stadshotel Woerden & Van Rossum, Best Western Cityhotel Woerden, Boerderij de Boerinn, Kameryck, Gasterij de Milandhof, Het Klooster, Restaurant de Markies, De Kloosterhoeve, Annex Cinema en Napkins. Gert-Jan Stok (Kasteel Woerden), Jonathan Ruijter (MeetINoffice) en Tanja van Veen (Best Western Cityhotel Woerden) hebben dit geïnitieerd en zijn in gesprek gegaan met Woerden Marketing. Alle partijen waren het erover eens dat er wat moest gebeuren om Woerden als congres- en eventlocatie nog meer naar buiten te communiceren. Steeds meer ondernemers sloten zich aan bij deze visie. Tijdens de diverse bijeenkomsten is gezamenlijk een duidelijke strategie, doelstelling en plan van aanpak ontwikkeld en kunnen we echt aan de slag! Officiële kick-off en ondertekening 20 juni Op dinsdag 20 juni a.s. gaat het Collectief officieel van start bij het Kasteel Woerden. Burgemeester Molkenboer zal een openingswoord verzorgen om 18.00 uur. Vervolgens neemt Gert-Jan Stok (Kasteel Woerden) het woord over en wordt er een intentieverklaring door alle partijen getekend. Met deze intentieverklaring geven de partijen aan een financiële en immateriële bijdrage te leveren om dit project te laten slagen en gezamenlijk de missie, visie, strategie en doelstelling te volgen. Burgemeester Molkenboer onderschrijft namens het college van harte dit initiatief. Ontmoetwoerden.nl Op 1 september zal de website ontmoetwoerden.nl live gaan waar de deelnemende zakelijke locaties op zijn vertegenwoordigd. Deze website wordt gekoppeld met het kanaal beleefwoerden.com. Dit is de eerste stap die wordt gezet om Woerden als event- en congres regio naar buiten te communiceren. Dit wordt ondersteund met inzet van pers, social media en in de toekomst deelname aan vakbeurs(en) en andere activiteiten. Bron: www.woerdenmarketing.nl/home