De Stichting Vrije Recreatie (Kamperen bij de Boer) stoort zich aan de berichten dat de campings van weleer uit de gratie zouden zijn. In haar halfjaarlijks informatieblad ‘Zomerinfo’ geeft de SVR aan, dat juist in de laatste jaren steeds meer jonge gezinnen haar kleinschalige campings weten te vinden, terwijl ook caravandealers en de vakhandel in het algemeen een opmerkelijke belangstelling voor hun producten constateren bij vooral de jongere gezinnen. “Het kamperen herontdekt.” De Stichting Vrije Recreatie (Kamperen bij de Boer) stoort zich aan de berichten dat de campings van weleer uit de gratie zouden zijn. In haar halfjaarlijks informatieblad ‘Zomerinfo’ geeft de SVR aan, dat juist in de laatste jaren steeds meer jonge gezinnen haar kleinschalige campings weten te vinden, terwijl ook caravandealers en de vakhandel in het algemeen een opmerkelijke belangstelling voor hun producten constateren bij vooral de jongere gezinnen. “Het kamperen herontdekt.”Nepnieuws

SVR zegt wel te weten waar die negatieve berichtgeving vandaan komt; namelijk van de commerciële grootschalige campings, als poging om de teruglopende belangstelling voor hun campings terug te winnen. Wijzend naar een “groeiende vraag naar kwaliteit” schrijven zij dat veel jongeren niet meer gewend zijn te kamperen en liever in een appartementje aan de Spaanse kust of op een Grieks eiland zitten. “De verluxing is aan het toenemen” zegt men. SVR-campings Ook bij de SVR is die groeiende vraag naar kwaliteit merkbaar en de campingeigenaren doen er alles aan om aan die vraag te voldoen, hetgeen duidelijk te merken is bij een vergelijking van de SVR-campings van toen met die van nu. Maar … moet kwaliteit perse meer luxe betekenen? Zwembad, sauna, tennisbaan, supermarkt? ‘Seniorencampings’ achterhaald De SVR verheugt zich in de toenemende groep jonge kampeerders op de bij haar aangesloten campings. Dat het imago van ‘seniorencampings’ duidelijk is achterhaald, bleek ook op de drukke SVR-Vakantiebeurzen in het voorjaar. Het bleek dat dertigers zich helemaal kunnen vinden in de slogan “rust, ruimte en betaalbaarheid” en kamperen juist weer ‘cool’ vinden. Ook de vakhandel spreekt van een duidelijk merkbare kentering en verwijst naar de vele jonge gezinnen die hun hart komen ophalen bij de open dagen; “waren het in de afgelopen jaren voornamelijk de oudere trouwe bezoekers, dit jaar juist meer kinderwagens.” SVR bijna 50 jaar jong Met de toename van het aantal jongere kampeerders voorziet de SVR een rooskleurige toekomst voor de bij haar aangesloten kleinschalige campings, met al hun eenvoud en kwaliteit. SVR gaat met zijn tijd mee, blijft jong en hoopt met veel kampeerders (oud en jong) straks het 50-jarig bestaan te kunnen vieren. De voorbereidingen zijn reeds in volle gang. Bron en meer informatie: www.svr.nl