Hoe onderscheid je je als gemeente of regio ten opzichte van andere gemeentes of regio’s? Deze vraag staat centraal op de 2-daagse cursus 'Destination Branding' die op 7 en 8 juni wordt georganiseerd door Identity Matching Academy in samenwerking met NBTC Holland Marketing. Hoe onderscheid je je als gemeente of regio ten opzichte van andere gemeentes of regio’s? Deze vraag staat centraal op de 2-daagse cursus 'Destination Branding' die op 7 en 8 juni wordt georganiseerd door Identity Matching Academy in samenwerking met NBTC Holland Marketing.zaanse schans2Methodische aanpak

De cursus maakt gebruik van de Identity Matching Methode: een methode die een unieke claim én werkwijze creëert voor een gemeente of regio. De methodiek start met het vaststellen van de eigen Identiteit en Ambities (fase 1) en het bepalen van het waardenlandschap of wel een Marketing Landscape (fase 2) waarmee een eigen markt ontwikkeld kan worden. Daarna wordt door middel van een sterk concept een merk ontwikkeld om dat Marketing Landscape ook echt te kunnen claimen (fase 3). Het proces eindigt met het bepalen van ontwikkelings- en promotiedoelstellingen en het inrichten van de organisatie om die doelstellingen te bereiken (fase 4). Voor elke fase is bepaald welk stappenplan doorlopen moet worden om het gewenste resultaat te bereiken. Na afloop kan een consistent integraal merkbeleid worden opgesteld met als resultaat een positief effect op het aantrekken van bewoners, bedrijven en bezoekers binnen de gemeente of regio. Meer informatie: www.nbtc.nl (cursus) Zie ook: www.nritmedia.nl (interview met de oprichters van Identity Matching Academy)