Boerenbont en Groene thee, hoe krijg ik (meer) buitenlandse bezoekers naar mijn bedrijf. Wist u dat Chinezen ons platteland eigenlijk het mooiste in Nederland vinden. Tijdens het Congres Plattelandstoerisme op donderdag 17 maart vertelt keynote speaker Gabriella van Esselbrugge hoe zij Chinese toeristen naar Giethoorn heeft gehaald. Boerenbont en Groene thee, hoe krijg ik (meer) buitenlandse bezoekers naar mijn bedrijf. Wist u dat Chinezen ons platteland eigenlijk het mooiste in Nederland vinden. Tijdens het Congres Plattelandstoerisme op donderdag 17 maart vertelt keynote speaker Gabriella van Esselbrugge hoe zij Chinese toeristen naar Giethoorn heeft gehaald.

Giethoorn, creativiteit, internationalisering, water, nieuwe media, ambacht, natuur, innovatie, hospitality en ondernemersgeest; dat is de ondernemersmix van Gabriella Esselbrugge. Als telg van een horecafamilie waar de dames al drie generaties de scepter zwaaien, staat ze sinds 2006 aan het roer van de dames van de Jonge hotel-Restaurant. Esselbrugge, heeft naast het hotel ook een eigen adviesbureau Business©ees, is partner bij Buro DRIE (Duurzame Regionale Identiteit en Economie), bekleedt diverse bestuursfuncties en is domeinadviseur overnachten bij Koninklijke Horeca Nederland. [caption id="attachment_41887" align="alignright" width="300"]Weidevol in Zwartsluis, met o.a. een natuurboerderij, horeca en zalen. Weidevol in Zwartsluis, met o.a. een natuurboerderij, horeca en zalen.[/caption] Naast de keynote krijgen de deelnemers aan het congres ook een kijkje op natuurboerderij Weidevol in Zwartsluis (de locatie van de bijeenkomst.) Verder kan de plattelandsondernemer nieuwe vaardigheden en bedrijfsmodellen ontwikkelen in vier workshops: Workshop I: Bloggen? Leer het binnen een uur! Bloggen is de meest effectieve marketing voor de ondernemer, aldus Pim de Rooij en Genius Whale. Met deze workshop ga je naar huis met een compleet plan voor het maken van je eigen blog! Workshop II: De ideale boerderijwinkel Een prMarcel en Olafofessionele winkel vraagt om een uitgekiende inrichting, goede presentatie, een visie op uw producten en uitstraling. Hoe kan het nog beter? Resultaten uit het onderzoek onder boerderijwinkels door Marcel Vijn (WUR). En beoordeling door middel van een Quick Scan van uw boerderijkwinkel waarbij Olaf Heinen u tips geeft hoe u uw winkel snel en efficiënt kunt verbeteren. Van formule tot inrichting. Olaf Heinen is ontwikkelaar van retail- en horecaformules en eigenaar pilotstore Le Perron in Zwolle. Workshop III: Resonantie tussen de Ondernemer & Onderneming Maarten van Woerden en Theo Koolen van VEKABO nemen u mee in deze workshop mee op zoek naar welke onderneming bij u past. Wie bent u als ondernemer? Wat past bij u en uw bedrijf? Hoe zichtbaar bent u? Hoe kunt u de gast binden en wat doet de gast terug komen? Tijdens de workshop spiegelen we en gaan we ook in gesprek met een recreatie ondernemer Thieu Simons over zijn concept en visie en het geheim achter zijn formule. Workshop IV: Van boerenbont tot groene Thee Waar liggen uw kansen? Maureen Schoutsen (WageningenUR) heeft onderzoek gedaan naar de kansen in het plattelandstoerisme. Welke nieuwe doelgroepen zijn interessant? Hoe vind de gast u via internet? En hoe zit het met de Chinese markt? Nieuwe ontwikkelingen in plattelandstoerisme. Zorg dat u vooraan staat. Aan de hand van een checklist kijkt zij met u mee of u klaar bent voor de toekomst. De netwerkdag Plattelandstoerisme wordt georganiseerd door LTO Nederland en WLKM Meer informatie en aanmelden: www.netwerkplattelandstoerisme.nl