Het gaat goed met het toerisme in Zeeland. Er komen steeds meer Belgen, Fransen en zelfs Chinezen naar de provincie. Maar hoe staat het met de Nederlandse gast en wat is daarbij de rol van de digitale klantreis? Tijdens de Vakdag 'Hoe bereik je de gast?' op 16 februari in Goes, komen ondernemers uit de Zeeuwse recreatiesector bijeen voor een blik op de toekomst. Het gaat goed met het toerisme in Zeeland. Er komen steeds meer Belgen, Fransen en zelfs Chinezen naar de provincie. Maar hoe staat het met de Nederlandse gast en wat is daarbij de rol van de digitale klantreis? Tijdens de Vakdag 'Hoe bereik je de gast?' op 16 februari in Goes, komen ondernemers uit de Zeeuwse recreatiesector bijeen voor een blik op de toekomst.

[caption id="attachment_41174" align="alignright" width="300"]plezierjachthaven van Vlissingen plezierjachthaven van Vlissingen[/caption] Vooruitblik toeristisch seizoen door VVV Zeeland De consument van vandaag de dag heeft hoge eisen aan hoe en waar hij op vakantie gaat, hij heeft al heel veel gezien en gedaan, en wil op andere manieren geïnformeerd worden. De gast wil geen producten meer afnemen, maar belevenissen. Een van de succesvolle voorbeelden hierbij is de Hollandse Mosselcampagne door de VVV in Duitsland. Ook is VVV Zeeland volop bezig met de ontwikkeling van diverse inspiratiepunten. Tijdens de Vakdag zal Patrick Polie (directeur VVV Zeeland) vooruitblikken op wat ons in het toeristenseizoen 2016 nog meer te wachten staat. Trends in toerisme en kansen voor camperparken Tijdens de Vakdag zijn er ’s ochtends twee gratis inloopsessies, namelijk de “Opmars van de Camper” en het “Jaaroverzicht van de 111 WereldTrends”. Een korte blik in de trends en kansen voor recreatie en toerisme, specifiek voor de recreatieondernemer. Welke ontwikkelingen bieden de meeste kans op “return on investment”? Workshop Marketing In de middag is er een interactieve workshop over marketing waarbij ondernemers zich bezighouden met een 10punten verbeterplan voor hun marketing. Onderwerpen die hierbij centraal staan zijn

  1. Trends in marketing
  2. Email marketing
  3. Facebook
  4. Twitter
  5. Big Data – database
  6. Content marketing
  7. Bloggers & Vloggers
  8. Selectie Touroperators
  9. Website
  10. Checklist 10 punten verbeterplan.
spel: kokosnoot vangen in het tropische bosDe resultaten van het eerste pop-up pretpark van Nederland

Top of flop? Hoe is het afgelopen met het eerste pop-up pretpark van Nederland? Arianne Jansen (Communicatie & Marketing) van Omnium vertelt over de effecten van het super zomerfestival in Goes. Wat bracht het hen aan naamsbekendheid maar ook aan extra omzet? Gevolgd door een rondleiding “Op wereldreis door het tropenbos”. Over de Vakdag – Hoe bereik je de gast De “Vakdag – Hoe bereik je de gast” in Omnium (Goes) is onderdeel van een reeks vakdagen door het land. Pleisureworld zoekt hierbij de ondernemer in recreatie en toerisme op om samen te kijken naar de mogelijke succesfactoren en te kijken naar verbeteringen in de (lokale) regio. De Omnium Vakdag in Goes is de tweede regionale Vakdag op rij en wordt georganiseerd in samenwerking met VVV Zeeland en Omnium. Geïnteresseerden kunnen zich informeren en aanmelden via http://pleisureworld.nl/event/omnium-vakdag-hoe-bereik-je-de-gast/