Voor het eerst sinds 2006 zijn er weer meer dan één miljoen bezoekers vanuit Amerika naar Nederland gereisd, dit is een groei van drie procent ten opzichte van 2014. Dit komt mede door de verbetering van de Amerikaanse economie. Voor het eerst sinds 2006 zijn er weer meer dan één miljoen bezoekers vanuit Amerika naar Nederland gereisd, dit is een groei van drie procent ten opzichte van 2014. Dit komt mede door de verbetering van de Amerikaanse economie.usaAmerikaanse economie

Het aantrekken van de Amerikaanse economie en de verbeterde wisselkoers van de euro in 2015 hebben ervoor gezorgd dat meer Amerikanen naar ons land kwamen. Daarnaast trok ook het grote culturele aanbod in 2015 meer Amerikanen de oceaan over. Rembrandt, Van Gogh en Vermeer De tentoonstelling van het late werk van Rembrandt van Rijn in het Rijksmuseum werd door veel Amerikanen bezocht. Ook het Van Goghjaar inspireerde bezoekers om in de voetstappen van Van Gogh te treden en de plekken waar hij woonde en werkte te bezoeken. Ook bezochten veel Amerikanen het Mauritshuis in Den Haag om het Meisje met de parel van Vermeer te zien. “Amerikanen bezoeken Nederland weer in recordaantallen. De mijlpaal van één miljoen Amerikaanse bezoekers naar Nederland zet de Amerikaanse markt op een stevige vierde plek in de lijst van belangrijkste herkomstmarkten in Nederland”, aldus Rosina Shiliwala, countrymanager van NBTC Noord-Amerika. “Naast de hoofdstad Amsterdam zien we steeds meer Amerikanen afstappen van de gebaande paden. Ze ontdekken meer andere Nederlandse steden, dorpen en het platteland en waarderen wat Nederland nog meer te bieden heeft.” Holland is cool Europa is nog steeds de meest populaire bestemming voor Amerikaanse reizigers. Mede hierdoor is er een blijvende en stijgende toename in de capaciteit van de vluchten naar Schiphol vanuit Amerika. Door de marketingcampagnes in samenwerking met partners is ook de zichtbaarheid van het merk Holland verbeterd. Zo heeft de Holland. The Original Cool-campagne over de afgelopen drie jaar bijgedragen aan de groeiende interesse om naar Nederland te reizen. Deze campagne heeft in januari 2015 de Gold Adrian Award gewonnen en in februari 2015 de Platinum Adrian Award. De Adrian Awards worden jaarlijks toegekend door de Hospitality Sales & Marketing Association International (HSMAI) aan de meest innovatieve en toonaangevende campagnes in de gastvrijheidsbranche. Verwachting 2016 De groei van het aantal bezoekers uit Amerika zet ook dit jaar door, alleen iets minder hard dan vorig jaar. Naar verwachting zullen er dit jaar ruim één miljoen Amerikaanse bezoekers naar ons land komen (+2%). Mer informatie: www.nbtc.nl