
Een woordvoerder licht toe: "Voorheen gebruikten we voor de seizoenkaarthouders een staffel om het aantal bezoekers te tellen. Dankzij een nieuwe manier van registreren heeft Burgers’ Zoo voor het eerst in de geschiedenis alle bezoekers individueel geteld die de toegangspoort in 2015 passeerden. In voorgaande jaren konden abonnementhouders na het tonen van hun pas ongeteld doorlopen en werden kinderen tot vier jaar nooit geteld omdat zij gratis toegang tot het dierenpark hebben. Door de nieuwe telmethode kunnen we ook lastig bepalen of we ten opzicht van 2014 zijn gegroeid. De omzet ligt wel hoger dan in 2014. Al met al kijken we terug op een goed jaar." Eerder publiceerden we een overzicht van het bezoek aan Nederlandse dierentuinen in 2015. Daaruit bleek dat het totaalbezoek licht was gedaald. Als we deze correctie van Burgers' Zoo meenemen, dan is het totaalbezoek juist gestegen. Nieuwe doelgroepen in 2015 In 2015 is Burgers’ Zoo gestart met het gebruik van vernieuwende kanalen om de verschillende doelgroepen te bereiken. Zo is het dierenpark begonnen met het maken van vlogs, 360 graden video’s en heeft het een eigen online community voor kinderen ontwikkeld. In 2015 is eveneens het Park Restaurant volledig vernieuwd, waarbij scherp is gekeken naar horecabeleving, storytelling en kwalitatief hoogwaardige horecaproducten. Vooruitblik 2016 Burgers’ Zoo zit vol plannen voor het nieuwe jaar. Vanaf maart 2016 verbouwt het dierenpark de winkel bij de ingang tot een gethematiseerde inloopwinkel. Ook organiseert Burgers’ Zoo elke vakantie een groot evenement dat aansluit bij de natuurlijke leefomgevingen. Meer informatie: www.burgerszoo.nl
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.