De Amerikaanse Landmark Entertainment Group heeft aangekondigd dat zij bezig zijn met een wereldtentoonstelling (Virtual Worlds Fair) voor reizen naar virtuele werelden. In deze werelden kan de 'virtuele tourist' niet alleen rondkijken, maar o.a. ook actief deelnemen aan activiteiten, andere vakantiegangers ontmoeten en souvenirs kopen. De Amerikaanse Landmark Entertainment Group heeft aangekondigd dat zij bezig zijn met een wereldtentoonstelling (Virtual Worlds Fair) voor reizen naar virtuele werelden. In deze werelden kan de 'virtuele tourist' niet alleen rondkijken, maar o.a. ook actief deelnemen aan activiteiten, andere vakantiegangers ontmoeten en souvenirs kopen. Het Virtuele toerisme concept is opgeknipt in twee onderdelen: virtual worlds fairIn het Pavilion of Me (POM) concept wordt een avatar van de toerist aangemaakt. Dat onderdeel wil de organisatie in 2016 al gereed hebben. Met dit POM karakter kan de consument niet alleen op virtuele vakantie, maar het speelt ook een rol in het aanroepen van social media, online shoppen en het gebruik van diverse vormen van home entertainment. Het tweede onderdeel is de Virtual Worlds Fair, waarin de avatars uit de POM een actieve rol spelen. Dit zijn de bezoekers van de virtuele werelden. Om de werelden te betreden wordt gebruik gemaakt van een VR headset. De eerste vier werelden die worden gerealiseerd zijn:
  • 'Intencity' - in deze wereld staat de toekomst va technologie, design en kunst centraal. Deze worden zichtbaar gemaakt in paviljoens en tentoonstellingen georganiseerd door grote merken, landen en organisaties.
  • 'Dataland' - is een virtual reality ervaring voor kinderen, met entertainment en educatie.
  • 'Passportal' - Hierin is de wereld is slechts een virtuele stap verwijderd; gebruikers kunnen virtuele reiservaring naar exotische bestemmingen en internationale evenementen ondernemen, zoals een bezoek aan nationale parken en monumenten, hoofdsteden, concerten, festivals en vakantie festiviteiten
  • 'Tower of Humanity' - is een viering van de wereld waarin we leven. Er wordt gekeken naar zaken waar de wereldburgers zich mee bezig houden en speelt o.a. in op de actualiteit.
Tony Christopher, President & CEO van Landmark Entertainment Group. "We gebruiken onze expertise uit de wereld van pretparken en live-entertainment om ​​virtuele bestemmingen voor alle leeftijden te creëren. Dit is een plek waar je een bezoek zult brengen op elk moment dat je wilt en er tijd voor hebt. Er wordt actief aan gewerkt om herhaalbezoek te stimuleren, zowel alleen als met vrienden en familie op; net zoals je dat zou een echt uitstapje of vakantie zou gebeuren. Dit wordt de grootste nooit eindigende-show op aarde." Meer informatie: www.landmarkusa.com