
Het vernieuwde entreegebouw van 800 m² verbetert de bezoekersstroom en biedt meer ruimte voor een goede ontvangst en service aan bezoekers. Hierdoor is het museum beter uitgerust voor een groeiend aantal bezoekers in de toekomst. Bovendien is het nieuwe entreegebouw zo flexibel ingericht dat er meer mogelijkheden zijn voor het organiseren van grotere bijeenkomsten en ontvangsten. Voorzieningen en uitstraling Bezoekers komen via een imposante glazen trap, modern verlichte roltrap of glazen panoramalift binnen in het ontvangstgebied met ruimte voor 2.200 jassen, 1.700 tassen, 1.450 audiotours en een vernieuwde museumwinkel. In de museumwinkel worden 500 nieuwe producten verkocht. Bovendien sluit het museum ook goed aan bij het veranderde Museumplein waarbij alle omliggende culturele instellingen hun entree aan de kant van het Museumplein hebben, w.o. het Rijksmuseum, Het Stedelijk Museum en het Concertgebouw. Financiering Het Van Gogh Museum financierde dit bouwproject grotendeels zelf. Het totale benodigde bedrag van € 20 miljoen is binnen dankzij eigen financiële middelen en steun van onder meer de BankGiro Loterij, de Vincent van Gogh Stichting, Van Lanschot Bankiers, Sompo Japan Nipponkoa Insurance, de Tokyo Shimbun, het Ministerie van Onderwijs Cultuur en Wetenschap, de Gemeente Amsterdam, Yanmar Europe, de Triton Collection Foundation, het John en Marine Fentener van Vlissingen Fonds, Gemeente Amsterdam/Stadsdeel Zuid, Heineken, TAKII Seed, het Drs. C. van Zadelhoff Fonds, Ernst A. Nijkerk, Dümmen Orange en diverse andere bedrijven, fondsen, stichtingen en particulieren. <iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/FunTctY7mg8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> Meer informatie: www.vangoghmuseum.nl
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.