Een groot evenement als SAIL Amsterdam biedt kansen om eens een nieuw concept uit te proberen. Supermarktketen DIRK pakt deze kans door een 'Floating market' te organiseren. Om deze drijvende marktplaats nog aantrekkelijker te maken worden de producten gratis uitgedeeld, waarmee de markt blijkbaar vooral bedoeld is als bijzondere publiciteitsstunt. Een groot evenement als SAIL Amsterdam biedt kansen om eens een nieuw concept uit te proberen. Supermarktketen DIRK pakt deze kans door een 'Floating market' te organiseren. Om deze drijvende marktplaats nog aantrekkelijker te maken worden de producten gratis uitgedeeld, waarmee de markt blijkbaar vooral bedoeld is als bijzondere publiciteitsstunt.Floating market

De Floating market is geïnspireerd door de drijvende markten in Zuidoost-Azië, waar goederen vanaf bootjes worden verkocht. Op woensdag 19 augustus wordt om 16.00 uur Nederlands eerste drijvende supermarkt geopend op de Amsterdamse wateren. De Dirk floating market zal bestaan uit 9 boten met elk een ander product. De drijvende supermarkt zal open zijn tot alle 18.000 producten uitgedeeld zijn. Directeur van Dirk van den Broek Steven van der Krogt: “Dirk is altijd daar waar de mensen zijn. In dit geval is dat op het water. Voor de bezoekers van SAIL hebben we dan ook een leuke manier gevonden om ze te bedienen.” Bron: persbericht Dirk