Voor de internationale toerist slokt de prijs van het vliegticket een aanzienlijk deel van het vakantiebudget op. Geld dat wordt bespaard op een ticket kan bijvoorbeeld worden uitgegeven in het land van bestemming; een luxere accommodatie, een extra attractie of wat vaker uit eten. Maar op welke momenten zijn die prijzen laag? En kun je dus het best je marketingcampagne inzetten op een specifieke bestemmingsmarkt. Voor de internationale toerist slokt de prijs van het vliegticket een aanzienlijk deel van het vakantiebudget op. Geld dat wordt bespaard op een ticket kan bijvoorbeeld worden uitgegeven in het land van bestemming; een luxere accommodatie, een extra attractie of wat vaker uit eten. Maar op welke momenten zijn die prijzen laag? En kun je dus het best je marketingcampagne inzetten op een specifieke bestemmingsmarkt.

Prijsvergelijker Momondo zet de prijsfluctuatie van vliegtickets van enkele grote Europese steden naar bestemming Schiphol een op een rijtje. [gallery link='file' ids="37058,37059,37060,37061,37062,37063"] vliegtuigVia internet wordt het steeds makkelijker om een campagne gericht te laten verschijnen in een specifiek geografisch gebied, maar ook op basis van interesse. Dat is bijvoorbeeld mogelijk met Google Adwords. Zo kun je je boodschap aanpassen aan de taal en achtergrond van de doelgroep die je wilt bereiken. En nu dus ook, qua timing, op een moment dat de gast goedkoop naar Nederland kan vliegen. Met dank aan: Momondo, zoekmachine voor goedkope vliegtickets