Terwijl de discussie in Amsterdam vooral gaat over de controle op de onstuimige groei van het aantal toeristen lijkt de promotie-organisatie Amsterdam Marketing ineens met een ander probleem te worden geconfronteerd; bezuinigingen door de gemeente, met alle gevolgen van dien. Terwijl de discussie in Amsterdam vooral gaat over de controle op de onstuimige groei van het aantal toeristen lijkt de promotie-organisatie Amsterdam Marketing ineens met een ander probleem te worden geconfronteerd; bezuinigingen door de gemeente, met alle gevolgen van dien.iamsterdam

Amsterdam Marketing vat de consequentie van de bezuiniging even eenvoudig samen: "€ 1 minder naar marketing betekent bij wijze van spreken € 2 minder inkomsten voor de stad en dat zullen bewoners én bezoekers merken. Met een korting op Amsterdam Marketing doet de gemeente de stad tekort." Citymarketing is hét instrument voor een stad waar naar tevredenheid gewoond, gewerkt en gerecreëerd wordt en Amsterdam Marketing is de motor waar de reputatie en aantrekkingskracht van de metropoolregio Amsterdam op draait. Trek je een onderdeel uit die motor, dan hapert de machine. Door de investering in Amsterdam Marketing te beperken, kunnen andere (bijvoorbeeld private) partijen hun interesse verliezen en afhaken. Dat betekent dubbel verliezen: AM wordt zwakker, maar de impact van omringende partijen vermindert ook. Met het internationaal bekroonde programma Amsterdam bezoeken, Holland beleven, profiteert een grote regio rondom Amsterdam ook van de groei van deze sector. Amsterdam Marketing vat haar verdiensten samen in 7 punten:

  • 1. We zorgen voor banen en inkomsten
  • 2. We zijn er voor cultuurparticipatie van bewoners van Amsterdam
  • 3. We zijn er voor bewonersbetrokkenheid
  • 4. We zijn er voor bedrijven
  • 5. We werken aan een prettige, bereikbare en schonere stad
  • 6. We financieren een publieke opdracht met vooral privaat geld
  • 7. We hebben wel de toegezegde zekerheid nodig

Meer informatie: www.iamsterdam.com