De gemeenten Helmond en Eindhoven zijn de winnaars van de Nationale Citymarketing Trofee 2015. Deze prijs is dit jaar voor de zesde keer uitgereikt aan de beste citymarketing gemeenten van Nederland. Helmond won de trofee in de categorie tot 100.000 inwoners. Eindhoven werd eerste in de categorie grote gemeenten boven 100.000 inwoners. De gemeenten Helmond en Eindhoven zijn de winnaars van de Nationale Citymarketing Trofee 2015. Deze prijs is dit jaar voor de zesde keer uitgereikt aan de beste citymarketing gemeenten van Nederland. Helmond won de trofee in de categorie tot 100.000 inwoners. Eindhoven werd eerste in de categorie grote gemeenten boven 100.000 inwoners. De beoordeling van de citymarketing-aanpak verliep aan de hand van een aantal vakinhoudelijke criteria als beleidsmatige aanpak, organisatie, samenwerking met stakeholders, mediaprofilering, monitoring en aantoonbare effecten van citymarketing. Ook is gekeken of er vooruitgang is geboekt ten opzichte van het jaar daarvoor. [caption id="attachment_36618" align="alignright" width="251"]Citymarketing Eindhoven Citymarketing Eindhoven[/caption] Steden boven de 100.000 inwoners In de strijd om de inmiddels prestigieuze Nationale Citymarketing Trofee (NCT) liet Eindhoven de andere genomineerde steden Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht achter zich. Een opmerkelijk resultaat, want Eindhoven veroverde ook vorig jaar de trofee. De jury is bijzonder te spreken over het planmatige citymarketing beleid dat Eindhoven al gedurende een reeks van jaren voert. De gemeente verbindt inhoudelijke pijlers als design, technologie en kennis met Brabantse gezelligheid. De samenwerking en binding met de regio staan hierbij hoog in het vaandel. Meer informatie: www.eindhoven365.nl [caption id="attachment_36619" align="alignright" width="251"]Citymarketing Helmond Citymarketing Helmond[/caption] De kleinere steden Winnaar Helmond in de categorie onder 100.000 inwoners is van ver moeten komen en heeft de negatieve beeldvorming in positieve richting om weten te buigen. De gemeente heeft het van oudsher bestaande ‘Calimero gevoel’ ten opzichte van Eindhoven gewijzigd in een vruchtbare samenwerking binnen de regio. Met een heldere strategie wordt de verbinding gezocht en wordt er gericht gewerkt aan integraal citymarketingbeleid. meer informatie: www.helmondmarketing.nl Nationaal Congres Citymarketing Juryvoorzitter Erik Braun reikte de trofee uit tijdens het Nationaal Congres Citymarketing in Zaanstad. Op deze website verschijnt deze week nog een verslag van dit congres met daarin specifiek aandacht voor de aanhaakkansen voor ondernemers. Meer informatie: www.nationaalcongrescitymarketing.nl Andere artikelen n.a.v. het congres: #NCC15