Tijdens de Paasdagen zag platform DagjeWeg.NL haar bezoekcijfers met 20% groeien t.o.v. 2014. Steeds meer mensen gebruiken het internet om zich te oriënteren op een dagje uit. Opvallend in de interne statistieken was dat in de top-5 van meest gezochte attracties de grote attractieparken en dierentuinen ontbreken. Het zijn de kleinschalige unieke attracties, met een landelijke uitstraling, die de boventoon voeren: Tijdens de Paasdagen zag platform DagjeWeg.NL haar bezoekcijfers met 20% groeien t.o.v. 2014. Steeds meer mensen gebruiken het internet om zich te oriënteren op een dagje uit. Opvallend in de interne statistieken was dat in de top-5 van meest gezochte attracties de grote attractieparken en dierentuinen ontbreken. Het zijn de kleinschalige unieke attracties, met een landelijke uitstraling, die de boventoon voeren: [caption id="attachment_35185" align="alignright" width="273"]Riddergevecht in het Muiderslot Riddergevecht in het Muiderslot[/caption] Top 5 populairste dagaanbieders:
  1.  Muiderslot;
  2.  Drouwenerzand;
  3.  Slot Loevestein;
  4.  Nationaal Militair Museum;
  5.  Duinoord.
Top 5 populairste uitstapjes:
  1.  Lammetjesdag op De Boerinn;
  2.  Pasen in Museumpark Oriëntalis;
  3.  Kindervliegdagen in Aviodrome;
  4.  Kofferbakmarkt in Culemborg;
  5.  Tropisch Pasen in de Orchideeën Hoeve.
Prijs/kwaliteit Caroline de Vente, redactrice bij Dagjeweg.nl noemt nog een kenmerk dat de meest gezochte attracties gemeen hebben: "Het zijn ook vooral de attracties met een gunstige prijs-kwaliteitverhouding die bij ons in de top-5 komen bovendrijven. Parken zoals Duinoord en Drouwenerzand hanteren bijvoorbeeld een all-in concept (toegang + eten en drinken) waardoor de kosten voor families binnen de perken blijft." Over de mindere zichtbaarheid van de grotere parken heeft De Vente ook wel een verklaring: "Het is denk ik een reële veronderstelling dat landelijke parken als Efteling en Slagharen al een dusdanige bekendheid genieten, dat de dagjesmens er zonder 'voorbereiding' heengaat. Je kijkt op DagjeWeg.NL om je te oriënteren (aanvullende informatie of om iets 'nieuws' te ontdekken). Onze missie is niet voor niets om de bezoekers te inspireren met een UIT-database van de molen op de hoek tot de grote landelijke attracties." De eerlijkheid gebied ook te vermelden dat nummers 1, 2, 3, en 5 van de lijst de afgelopen jaren regelmatig een campagne hebben gevoerd via Dagjeweg.nl en daardoor ook (in Google) beter gevonden worden. Topdrukte met Pasen Tijdens het Paasweekende telde DagjeWeg.NL zo'n 300.000 bezoekers, en dat was 20% meer dan de paasdagen in 2014. In 2013 werd tijdens de paasdagen voor het eerst de mijlpaal van 100.000 bezoekers met Pasen gepasseerd. Dat geeft wel aan hoe snel het online platform zich de afgelopen jaren heeft ontwikkeld. Het drukst bezochte uur was op tweede Paasdag in de ochtend. Er waren toen bijna 20.000 mensen op zoek naar last-minute inspiratie. De beheerders van de website zien ook steeds meer bezoek met een mobiele telefoon. Meer informatie: www.DagjeWeg.NL