Kleinschalige bedrijven in het plattelandstoerisme hebben moeite om zich te profileren op internet en goed te scoren in zoekmachine Google. De Universiteit Wageningen deed onderzoek naar kansen voor dit soort bedrijven om een strategie te ontwikkelen om klanten te vinden en binden. Dat onderzoek heeft geresulteerd in een overzichtelijke publicatie, die ook online te bekijken is. Kleinschalige bedrijven in het plattelandstoerisme hebben moeite om zich te profileren op internet en goed te scoren in zoekmachine Google. De Universiteit Wageningen deed onderzoek naar kansen voor dit soort bedrijven om een strategie te ontwikkelen om klanten te vinden en binden. Dat onderzoek heeft geresulteerd in een overzichtelijke publicatie, die ook online te bekijken is. [caption id="attachment_35065" align="alignright" width="260"]de customer journey de customer journey[/caption] Een belangrijke boodschap: "Probeer je niet te mengen in de strijd om de meest populaire zoekwoorden voor vakanties en dagjes uit, maar ga op zoek naar nichemarkten." De publicatie gaat o.a. in op de volgende onderwerpen:
  • Hoe zoekt en boekt de consument online een vakantie; welke websites worden daarbij gebruikt en welke zoekwoorden zijn relevant voor bedrijven op het platteland.
  • Aan de hand van de customer journey wordt gekeken hoe je de gasten ook aan je kunt binden. Veel bedrijven richten zich op promotie richting nieuwe gasten, maar vergeten ook een strategie te bedenken om bestaande gasten te verleiden tot herhaalbezoek.
  • Ook worden enkele trends besproken die het online boeken de komende jaren sterk gaan beïnvloeden; steeds meer online; mobiel boeken; ontwikkelingen bij verzamelwebsites en variabele prijzen.
  • De publicatie wordt afgesloten met twee praktijkvoorbeelden/interviews.
Bekijk de publicatie online op: http://edepot.wur.nl/335760