NBTC Holland Marketing en Gastvrij Nederland, de Nationale Raad voor toerisme, recreatie, horeca en vrije tijd, hebben de jaarlijkse cijfers van de gastvrijheidseconomie gepubliceerd in een digitaal magazine. Het magazine bestaat uit vier onderdelen: het economisch belang, (inter)nationaal toerisme en recreatie, het reisproces en thema’s en sectoren. NBTC Holland Marketing en Gastvrij Nederland, de Nationale Raad voor toerisme, recreatie, horeca en vrije tijd, hebben de jaarlijkse cijfers van de gastvrijheidseconomie gepubliceerd in een digitaal magazine. Het magazine bestaat uit vier onderdelen: het economisch belang, (inter)nationaal toerisme en recreatie, het reisproces en thema’s en sectoren.KerncijfersKernachtig overzicht van de sector

In 2013 zorgde de gastvrijheidssector voor 65 miljard euro aan bestedingen. Daarnaast zorgde de sector met ruim 590.000 banen voor zes procent van het totaal aantal banen in Nederland. Naast het economisch belang wordt ingegaan op het inkomend, binnenlands, uitgaand en internationaal toerisme. Alle fasen van het vakantieproces van de (inter)nationale bezoeker worden belicht: inspiratie, boeken, vervoer, verblijf, ondernomen activiteiten en waardering. Daarnaast zijn voor diverse thema’s en sectoren belangrijke cijfers gebundeld. Kortom, een totaal overzicht van, door en voor de sector. Digitaal Dit jaar zijn de cijfers beschikbaar via een digitaal magazine en via een speciaal ontwikkelde app. Het online aanbieden van de cijfers biedt de mogelijkheid om steeds de meest recente cijfers beschikbaar te stellen. Bovendien zijn de cijfers zo overal te raadplegen. Daarnaast kent het online magazine verschillende ingangen waardoor specifieke cijfers sneller te vinden zijn. De ambitie van NBTC Holland Marketing en Gastvrij Nederland is om het magazine de komende jaren verder te ontwikkelen en uit te breiden in nauwe samenwerking met de sector. Het magazine is te vinden op de website van NBTC en via een speciale website. De app is via iTunes te downloaden.