De laatste editie van 2014 van het vakblad Recreatief Totaal staat online en heeft onder andere aandacht voor nieuwe kansen door de sharing economy. De opkomst van online platforms heeft gevolgen die niet per definitie negatief zijn. Het geheim zit hem in het omarmen van de nieuwe initiatieven in plaats van je er tegen te verzetten. De laatste editie van 2014 van het vakblad Recreatief Totaal staat online en heeft onder andere aandacht voor nieuwe kansen door de sharing economy. De opkomst van online platforms heeft gevolgen die niet per definitie negatief zijn. Het geheim zit hem in het omarmen van de nieuwe initiatieven in plaats van je er tegen te verzetten.rt dec 14 2

In het vakblad komt deze keer aan bod:

  • Perspectief: nieuwe kansen door de sharing economy
  • Staatsbosbeheer zoekt partnership in recreatie & toerisme
  • Stadscamping in het groen SVR Camping De Boomgaard schuift het imago boerencamping aan de kant. Door afstand te nemen van de traditionele camping ontstaan nieuwe mogelijkheden. Men is bewust bezig om op een andere manier te kijken naar het type gast en de mogelijkheden omtrent de centrale ligging.
  • Juridisch loket Deel 2 in de les over Algemene Voorwaarden
  • Teveel water kost geld! Door te kiezen voor meer beleving en speelaanleidingen is er minder behoefte aan het traditionele zwembad. Hiermee speel je aan de ene kant in op het aantrekkelijk(er) maken van je zwembad en aan de andere kant bespaar je kosten door minder water te gebruiken. Thony Mul, manager van Sportcentrum Rozengaarde vertelt over de komst van indoor attractie Skyzone.
  • GameCabIN: een nieuwe, interactieve 3D game experience
  • Foodservice is onderdeel van de totaalbeleving Robert Visser, directeur leisure bij Albron, vertelt over de rol van foodservice in de recreatiesector. Om foodservice in een recreatiebedrijf aan te laten sluiten bij de totaalbeleving zijn verwennen, verrassen en verleiden de sleutelwoorden.
  • Noviteiten en trends Een overzicht van de actuele noviteiten en trends in de recreatiesector
  • Second Life in de bungalowmarkt De Nederlandse bungalowmarkt is verzadigd, gedeeltelijk verouderd en weinig innovatief. Toch is er juist nu ruimte voor slimme concepten en onderscheidende projecten, zo bleek tijdens de bijeenkomst 'Second Life in de bungalowmarkt' op 5 november.
  • Waterflike winnaar Pleisureworld Noviteiten Award 2014
  • Meer beleving en inkomsten voor jachthavens
  • Iedereen wil schommelen De NSGK Speeltuinbende zet zich in voor samen spelen, bespeelbaarheid en toegankelijkheid van speelplekken in Nederland
  • Bedrijfshulpverlening… Uw gasten rekenen op u!
  • 350.000 bezoekers Subtropisch Zwemparadijs Rozebroeken, Gent Belgie
  • Slimme zet Prettaks nieuwe melkkoe voor gemeenten. Het jachtseizoen is geopend!
  • Veranderende geldstromen in de recreatiesector Tijdens de Nationale Netwerklunch op maandag 17 november werd er vooral gesproken over verdienmodellen en investeringen. Een aantal gastsprekers uit de sector kwamen aan het woord en deelden hun visie op de veranderende geldstromen in de recreatiesector.
  • Actueel recreatie en toerisme

De nieuwe editie van Recreatief Totaal is online gratis toegankelijk Voor meer informatie of een abonnement:www.pleisureworld.nl