Booking.com lanceert een website voor Epic Accommodations. Dit nieuwe platform, bedoeld om reizigers te inspireren bij het boeken van hun verblijf, biedt een keuze uit 's werelds meest interessante accommodaties. In de eerste selectie zit ook een accommodatie uit Nederland; de woonboot Gaudi aan de Rijn in Arnhem. Booking.com lanceert een website voor Epic Accommodations. Dit nieuwe platform, bedoeld om reizigers te inspireren bij het boeken van hun verblijf, biedt een keuze uit 's werelds meest interessante accommodaties. In de eerste selectie zit ook een accommodatie uit Nederland; de woonboot Gaudi aan de Rijn in Arnhem. Epic accommodations

"We weten dat reizigers overal ter wereld graag op een bijzondere plek willen verblijven," zegt Paul Hennessy, hoofd marketing van Booking.com. "En we weten dat iedereen wat anders verstaat onder een 'legendarisch' verblijf. Met Epic Accommodations komen we tegemoet aan dat verlangen naar avontuur en aan de wens om in de meest bijzondere accommodaties te verblijven. Daarmee geven we ook aan dat avontuurlijk, bijzonder en praktisch heel goed kunnen samengaan. De accommodatie is bepalend voor een vakantie om nooit te vergeten. De reiziger kan eenvoudig zelf bepalen hoe avontuurlijk hij of zij het wil hebben. Booking.com heeft meer dan 500.000 accommodaties. Met onze Epic Accommodations willen we mensen uit hun comfortzone halen en hun dat avontuurlijke gevoel geven waar ze naar op zoek zijn!" [gallery link='file' ids="30018,30019,30020"] Ontbijt en vriendelijk personeel belangrijk, maar niet doorslaggevend Booking.com hield in mei en juni 2014 (2) een onderzoek onder bijna 39.000 reizigers uit negen verschillende markten om erachter te komen wat reizigers belangrijk vinden bij het boeken van een accommodatie. Hieruit bleek dat de meeste mensen veel waarde hechten aan de persoonlijke aspecten van een verblijf, bijvoorbeeld hoe attent het personeel is, de kwaliteit van het ontbijt en zelfs of er koffie- en theefaciliteiten op de kamer zijn. Deze factoren zijn voor reizigers bepalend voor een geslaagd verblijf. Uit de gegevens van Booking.com blijkt dat attent personeel en een goed ontbijt voor reizigers van alle nationaliteiten weliswaar belangrijk zijn, maar dat dit niet de doorslag geeft bij de uiteindelijke keuze voor een accommodatie. Dit geldt zeker voor de minder urgente wensen, zoals een uniek design van een hotel, luxe toiletartikelen of een spa/wellnesscentrum in het hotel. Deze zijn achteraf gezien belangrijk, maar worden gezien als speciale extra's en niet zozeer als doorslaggevend bij het maken van de keuze. Voorkeur verschilt per land Wereldwijd verschillende de wensen van de reizigers enorm, bijvoorbeeld:

  • - Reizigers uit de VS, Australië en Canada hechten meer dan andere nationaliteiten aan gratis drankjes
  • - Reizigers uit de VS, Australië en Canada hechten ook meer dan andere nationaliteiten aan koffie- en theefaciliteiten op de kamer. Reizigers uit China en Brazilië hechten hier het minst aan
  • - Duitse, Franse en Italiaanse reizigers vinden een spa/wellnesscentrum belangrijker dan veel andere nationaliteiten
  • - Duitsers en Brazilianen leggen buitengewoon veel nadruk op het ontbijt
  • - Reizigers uit China hechten meer dan andere reizigers aan een accommodatie met een uniek design en ze vinden luxe toiletartikelen en roomservice ook belangrijker
  • - Hoewel alle nationaliteiten het belangrijk vinden dat een accommodatie budgetvriendelijk is, hechten Chinese en Franse reizigers hier de meeste waarde aan. Voor Duitse en Italiaanse reizigers is dit het minst belangrijk

Epic Accommodations geeft inzicht in de reisgewoonten en -voorkeuren van reizigers uit negen landen: de Verenigde Staten, Canada, Australië, Frankrijk, Duitsland, Italië, Brazilië, China en Japan. Daarnaast biedt het platform een selectie van de favoriete bijzondere accommodaties van deze reizigers wereldwijd. Criteria voor een bijzondere ervaring Voordat een accommodatie op de shortlist van Epic Accommodations komt, werd deze streng beoordeeld door experts van Booking.com. Dit biedt de garantie dat een accommodatie voldoet aan de criteria voor een indrukwekkende, opzienbarende ervaring om nooit te vergeten. Daarnaast staat bij Booking.com de mening van de klant centraal en vormen hun beoordelingen en bijbehorende scores de kern van het besluitvormingsproces. Dit heeft een lijst met zeer diverse en inspirerende accommodaties opgeleverd. Die biedt reizigers een gemakkelijke en toegankelijke weg naar nieuwe ervaringen, met het bekende vertrouwen van comfort, kwaliteit, veiligheid en inzicht dat alleen Booking.com kan bieden. Meer informatie: www.thebookingtruth.com/epic