In juli is er een nieuw Nederlandstalig magazine voor Pretpakliefhebbers gelanceerd: Brakesection. Het blad richt zich in eerste instantie op de consumentendoelgroep, maar biedt de lezer ook regelmatig een kijkje achter de schermen. Voor pretparken is het een ideale manier om met de doelgroep van frequente bezoekers van pretparken in contact te komen. Dat zijn vaak ook de trendsetters en regelmatige bloggers. In juli is er een nieuw Nederlandstalig magazine voor Pretpakliefhebbers gelanceerd: Brakesection. Het blad richt zich in eerste instantie op de consumentendoelgroep, maar biedt de lezer ook regelmatig een kijkje achter de schermen. Voor pretparken is het een ideale manier om met de doelgroep van frequente bezoekers van pretparken in contact te komen. Dat zijn vaak ook de trendsetters en regelmatige bloggers. Magazine2FinalRGB-pagina001-563x800

De makers van het blad komen uit België en verzorgen al langere tijd de website www.brakestation.be. De focus ligt daarmee in eerste instantie op de Belgische pretparken, maar de buurlanden worden ook zeker niet vergeten. Het magazine volledig in kleur gedrukt, in A5-formaat en zal telkens rond de 44 pagina’s dik zijn. Het blad verschijnt één keer per maand. Voorlopig gaan de makers uit van 6 edities, waarna het initiatief wordt geëvalueerd. De prijs is bijzonder schappelijk; Het tijdschrift zal € 3,50 kosten (btw inbegrepen) plus de verzendkosten, wat de totale som voor België op € 4,99 zal brengen en voor de buurlanden (w.o. Nederland) op € 5,99. Initiatiefnemer Tom Vandenbroecke legt uit wie de doelgroep is: "Brakesection Magazine richt zich vooral tot de 'liefhebbers'. We proberen de liefhebbers van pretparken wat diepgaandere informatie te geven over nieuwigheden of andere interessante ontwikkelingen. Daarvoor benader ik inderdaad bedrijven, maar interview hen steeds vanuit het standpunt van een pretparkgast." Inmiddels is de tweede editie van het magazine (augustus) verschenen met daarin o.a. de volgende onderwerpen:

  • » Arthur in Europa-Park
  • » Walibi Connect in Walibi Belgium
  • » Attracties kopen met Jeroen Nijpels
  • » Uitgetest: Helix in Liseberg & G-Lock in Walygator Parc
  • » Uitgekeken: Legend of the Pearl in Toverland
  • » Dagattractie in de kijker: Een reis door de mens

Meer informatie en magazine bestellen: www.brakesection.be/shop/