In juli is er een nieuw Nederlandstalig magazine voor Pretpakliefhebbers gelanceerd: Brakesection. Het blad richt zich in eerste instantie op de consumentendoelgroep, maar biedt de lezer ook regelmatig een kijkje achter de schermen. Voor pretparken is het een ideale manier om met de doelgroep van frequente bezoekers van pretparken in contact te komen. Dat zijn vaak ook de trendsetters en regelmatige bloggers.

Initiatiefnemer Tom Vandenbroecke legt uit wie de doelgroep is: “Brakesection Magazine richt zich vooral tot de ‘liefhebbers’. We proberen de liefhebbers van pretparken wat diepgaandere informatie te geven over nieuwigheden of andere interessante ontwikkelingen. Daarvoor benader ik inderdaad bedrijven, maar interview hen steeds vanuit het standpunt van een pretparkgast.”
Inmiddels is de tweede editie van het magazine (augustus) verschenen met daarin o.a. de volgende onderwerpen:
- » Arthur in Europa-Park
- » Walibi Connect in Walibi Belgium
- » Attracties kopen met Jeroen Nijpels
- » Uitgetest: Helix in Liseberg & G-Lock in Walygator Parc
- » Uitgekeken: Legend of the Pearl in Toverland
- » Dagattractie in de kijker: Een reis door de mens
Meer informatie en magazine bestellen: www.brakesection.be/shop/