Amsterdam Marketing presenteert drie gratis online trainingsmodules: Gastvrijheid, Zorgtoerisme en Duurzaamheid. Daarmee willen ze de toeristische ondernemers in Amsterdam en de rest van Noord Holland een impuls geven. De trainingen zijn in opdracht van het projectteam Nu.Hier.Noord-Holland van Amsterdam Marketing ontwikkeld door NHTV en Hogeschool Zeeland. Alhoewel de e-learning modules zijn bedoeld voor Noord-Holland blijkt een inschrijving vanuit Utrecht blijkt echter ook prima te werken. Amsterdam Marketing presenteert drie gratis online trainingsmodules: Gastvrijheid, Zorgtoerisme en Duurzaamheid. Daarmee willen ze de toeristische ondernemers in Amsterdam en de rest van Noord Holland een impuls geven. De trainingen zijn in opdracht van het projectteam Nu.Hier.Noord-Holland van Amsterdam Marketing ontwikkeld door NHTV en Hogeschool Zeeland. Alhoewel de e-learning modules zijn bedoeld voor Noord-Holland blijkt een inschrijving vanuit Utrecht blijkt echter ook prima te werken. De trainingen in een notedop: [caption id="attachment_29876" align="alignright" width="264"]taxi op zonne-energie taxi op zonne-energie: Solar Rikshaw[/caption] Duurzaamheid Bewustwording, kennis en inspiratie op het gebied van duurzaam ondernemen zijn de basis van deze training die handvatten biedt om zelf aan de slag te gaan of om duurzaamheid binnen de eigen organisatie of het bedrijf te verbeteren. De training bestaat uit vijf onderdelen:
  • • Wat is duurzaamheid
  • • 7 Duurzaamheidsthema’s
  • • De consument
  • • Initiatieven in Nederland
  • • Aan de slag
Gastvrijheid In deze training wordt het belang van gastvrijheid voor uw organisatie belicht. Er wordt inzicht gegeven in goed gastvrij gedrag met behulp van het gastvrijheidsmodel. Ook krijgt u praktische tips aangereikt om u te helpen beter in te spelen op de behoefte van klanten/gasten en om gastvrijheid binnen uw organisatie te verbeteren. De cursus bestaat uit vier onderdelen:
  • • Wat is Gastvrijheid? & Het Gastvrijheidsmodel
  • • Het belang van Gastvrijheid binnen uw organisatie
  • • Gastvrijheid in de praktijk
  • • Klachten zijn kansen
Zorgtoerisme Wat is zorgtoerisme? En hoe moet je er als ondernemer mee omgaan? In deze training wordt aandacht besteed aan deze en meer vragen rondom zorgtoerisme. De training bestaat uit vijf onderdelen:
  • • Terminologie
  • • Kenmerken van zorgtoerisme
  • • Actoren binnen zorgtoerisme
  • • Good practices
  • • Zorgtoerisme in de praktijk
Meer informatie en inschrijven: www.iamsterdam.com