
Een belangrijke uitdaging, waaraan aandacht wordt besteed, ligt in samenwerking. Retail en toerisme trekken nog lang niet overal gezamenlijk op. Dat zou wel moeten aangezien beide sectoren profiteren van dezelfde bezoeker. Hier is volgens de auteurs van het rapport een belangrijke rol weggelegd voor de 'Destination Management Organisations' Factoren waaruit de aantrekkelijkheid voor de shoppende toerist is opgebouwd:
- - Winkeleigenschappen (o.a. soort winkels, merken, uitverkoop, betrouwbaarheid.)
- - Hoe makkelijk is het om te winkelen (o.a. talenkennis, onderhandelen, openingstijden en veiligheid)
- - Omgevingsfactoren (o.a. cultuur, evenementen, klimaat en attracties.)
- - Bestedingen buiten het shoppen (o.a. hotels, restaurants, vervoer, wisselkoers....)
- - Kwaliteit van de dienstverlening (o.a. hotels, vliegen en local transport.)
Het rapport bestaat voor het overgrote deel uit case-studies uit de hele wereld. Meer informatie, en download van het rapport: http://affiliatemembers.unwto.org/publication/global-report-shopping-tourism
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.