Er zijn al zoveel (technische) mogelijkheden om de online wereld te integreren in de offline wereld, maar we doen het nog onvoldoende. Hoe komt dat toch? Ik heb geen idee, in mijn geval denk ik toch dat het een stukje gebrek aan tijd ervoor vrij maken is. Er zijn al zoveel (technische) mogelijkheden om de online wereld te integreren in de offline wereld, maar we doen het nog onvoldoende. Hoe komt dat toch? Ik heb geen idee, in mijn geval denk ik toch dat het een stukje gebrek aan tijd ervoor vrij maken is. playmobilKruisbestuiving We zijn dan wel serieus bezig op onze camping met onze online kanalen, dagelijks meerdere uren, maar .....we zorgen nog onvoldoende voor de zo nodige kruisbestuiving. Het meest eenvoudige is natuurlijk om in al onze uitingen op papier, ik noem het ook vaak onze dode bomen kanalen, aan te geven op welke online kanalen we te vinden zijn, en vooral hoe! Verbinding Daarnaast zouden we eens werk moeten gaan maken om de gast die we 'in het wild' al ontmoeten, nog meer redenen geven om onze online kanalen te bezoeken. Waarom? Omdat we daarmee juist de binding in de periodes voor en na zijn verblijf kunnen vergroten met ons bedrijf. In de praktijk En verder zijn er natuurlijk allerhande creatieve projectjes te bedenken waarbij off en online met elkaar gaan versmelten. Tijdens de SUP wedstrijd van vorig jaar heb ik dat al ervaren. Door direct alle actiefoto's van de deelnemers op onze FaceBook pagina te plaatsen, zagen we een enorme piek terug in onze statistieken. Het is tijdnes zo'n event al druk; en dan komt er nog een hele bak aan extra werk bij. Toch was het zeker de moeite waard! En zo zal het nieuwe zaken doen steeds meer in heftige pieken zijn; vermoed ik. Van gematigd naar, of veel rustiger, of veel intenser. Maar het laten schieten van deze taak? Dat is een gemiste kans! Hoe ver ben jij met het uit verbinden van de online en off line kanalen? Ik ben benieuwd, en wellicht heb je nog tips voor me, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg