Duitsland schudt steeds meer haar ouderwetse imago van zich af. De volgende stap komt er aan; Duitsland is hip en biedt inspiratie als trendland voor o.a. levensmiddelen en vakantie in 2011 / 2012. Tot die conclusie komt Wencke Media. Duitsland schudt steeds meer haar ouderwetse imago van zich af. De volgende stap komt er aan; Duitsland is hip en biedt inspiratie als trendland voor o.a. levensmiddelen en vakantie in 2011 / 2012. Tot die conclusie komt Wencke Media.

[caption id="attachment_2716" align="alignright" width="300" caption="Riddermaaltijd in vakantieland Hessen"][/caption] Wencke volgt voor een aantal van haar klanten de trends: "Duitsland komt in steeds meer Nederlandse producten naar voren. Je ziet in food trends al de Duitse specialiteiten: bieren, wijnen en specerijen. In de zomer van 2011-2012 is het drinken van de Duitse Riesling vergelijkbaar met het drinken van Prosecco in 2010." Ook als vakantieland wint Duitsland aan populariteit en concurreert daarmee als dichtbij bestemming o.a. met het Nederlandse aanbod. Nederlanders waarderen met name de hoge kwaliteitsnormen die in Duitsland worden gehanteerd. De prijzen lijden daar niet onder. Uit eten in Duitsland is kwalitatief goed en zeker 25% goedkoper dan in Nederland. Dat geldt o.a. ook voor benzine, levensmiddelen, kinderspeelgoed en kleding. Het Duitse toerisme- en verkeersbureau verwacht dit jaar weer meer bezoekers uit Nederland. Er zijn ook kansen Door als Nederlands bedrijf in te spelen op de  'Duitse trend',  ben je niet alleen hip voor je Nederlandse gasten. Ook Duitse bezoekers zullen zich met het aangepaste aanbod extra welkom voelen en kunnen hun verhalen dele op bijvoorbeeld een Duitse wijnavond. Dit artikel is gebaseerd op de trendblog van Wencke Media