Websites voor vakanties domineren de top 50 van beste websites, zoals die is opgesteld door WUA!. Bol.com eindigde bovenaan, gevolgd door Belvilla.nl, die nieuw binnenkomt in de top-100. Andere verhuurders van vakantiehuizen zijn te vinden op plek 14; CenterParcs.nl en 30: Landal.nl.  Websites voor vakanties domineren de top 50 van beste websites, zoals die is opgesteld door WUA!. Bol.com eindigde bovenaan, gevolgd door Belvilla.nl, die nieuw binnenkomt in de top-100. Andere verhuurders van vakantiehuizen zijn te vinden op plek 14; CenterParcs.nl en 30: Landal.nl. wua 2013

In de top 50 staan 19 websites die door WUA! zijn ingedeeld in de categorie 'Travel'. Dat zijn, naast verhuur van vakantiewoningen, vooral veel hotel- en reisaanbieders. Als we daar ook nog de recreatie-gerelateerde bedrijven aan toevoegen, (o.a. ANWB, 3 Fietsfabrikanten) dan wordt de lijst voor bijna de helft gedomineerd door recreatie en toerisme. Belvilla favoriet in Travel De WUA! Top 100 Websites 2013 is gebaseerd op 58 online oriëntatie onderzoeken in de periode augustus 2012 – juli 2013. Twaalf van die onderzoeken hadden betrekking op de travelbranche. Respondenten zochten naar campings, huurauto’s, vliegtickets, vakantiehuizen, hotels en complete gezinsvakanties. In april 2013 bleek Belvilla veruit favoriet voor het boeken van vakantiehuizen in Frankrijk. Mede via betaalde posities in Google kwam 80% van de respondenten op Belvilla.nl terecht en wees 28% Belvilla aan als favoriete aanbieder. In het onderzoek naar vakantiehuizen in Nederland eindigde Belvilla als tweede, achter Landal GreenParks. Belvilla eindigt met een eindscore van 7,6 op de tweede plaats in de WUA! Top 100 Websites 2013. [caption id="attachment_23051" align="alignright" width="270"]Op de website van Belvilla staan de filteropties centraal Op de website van Belvilla staan de filteropties centraal[/caption] Filteropties en reviews Resultaten van onderzoeken naar hotels, campings en gezinsvakanties tonen een aantal opvallende overeenkomsten. Bij het zoeken tussen het enorme aanbod blijken goede en volledige filteropties op een website van bijzonder groot belang. Respondenten willen het aanbod op basis van hun eigen voorkeuren terugbrengen tot een overzichtelijk zoekresultaat dat voor hen relevant is. Dat betekent dat websites in de travelbranche de mogelijkheid moeten bieden om te filteren op zaken als bestemming, data, faciliteiten, ligging, classificatie en accommodatie(type). Om de keuze verder te vergemakkelijken, laten respondenten zich graag helpen door de reviews van andere consumenten. Hiervan wordt in de travelbranche meer gebruik gemaakt dan in andere branches. De WUA! Web Performance Scan

  • Respondenten uit heel Nederland oriënteren zich thuis op een product of dienst.
  • Zoekstrategie en beslissingsfactoren zijn vrij om zelf te bepalen.
  • Gevonden websites worden op 10 onderdelen beoordeeld.
  • Na 5 beoordeelde websites kozen de respondenten een favoriete aanbieder.

Meer informatie: www.wua.nl