Het is algemeen bekend dat op vrijdag onze motivatie, inspiratie en werkzin ver te zoeken is – tenminste als je een doordeweekse baan hebt. Binnen de vrijetijdssector zijn we gewend dat we meestal in het weekend aan het werk zijn. Hoe dan ook; voor iedereen die nu bijna weekend heeft of net start met werken. Vanaf vandaag vrolijkt Pretwerk je vrijdagmiddag op met een trendblog! Het is algemeen bekend dat op vrijdag onze motivatie, inspiratie en werkzin ver te zoeken is – tenminste als je een doordeweekse baan hebt. Binnen de vrijetijdssector zijn we gewend dat we meestal in het weekend aan het werk zijn. Hoe dan ook; voor iedereen die nu bijna weekend heeft of net start met werken. Vanaf vandaag vrolijkt Pretwerk je vrijdagmiddag op met een trendblog!Hoe is die battle afgelopen?

Vorige week vrijdag had ik beloofd terug te komen op de pop-up battle die ik op dat moment aan het strijden was. Mijn team heeft gewonnen! Het is een trend dat activiteiten in korte tijd georganiseerd en gerealiseerd worden (vaak met weinig middelen). De eerste projecten die op deze manier werkten waren de libdubs; filmpjes die in één keer geschoten werden. Daarna volgde de flashmobs, waarbij groepen mensen op een locatie ineens tegelijk begonnen te dansen. En nu hebben we pop-ups. We zijn verwend. De kracht van bovenstaande activiteiten is dat het exclusief en onverwacht is. Als je er als persoon nu niet bij bent, is het onmogelijk om het nog een keer mee te maken. In een wereld waarin we alles voor de hand hebben, maken we zelden mee dat we iets niet kunnen krijgen. Een musical wordt nog 10x verlengt, dus waarom zou ik er nu naar toe gaan? Een nieuwe attractie, die bezoeken we over drie jaar wel. We zijn verwend. We voelen geen noodzaak meer om iets nu te zien of doen. Tijdelijkheid is nog niet bijzonder Bij pop-up stores wordt ingezet op dat gevoel om het nu te willen zien. Dit komt echter niet alleen door tijdelijkheid. Want waar een libdub en flasmob slechts enkele minuten duurt, is een pop-up store maximaal 10 weken op één locatie gevestigd. Het gevoel van noodzaak om er bij te zijn, moet dus langer gestimuleerd worden. Naast de kracht van tijdelijkheid is het daarom belangrijk dat de consument iets bijzonders meemaakt. Een winkel waarin elke week 1 pump wordt gepresenteerd of waar ik binnenkom in mijn eigen quiz – dat wil ik niet missen. [caption id="attachment_18193" align="aligncenter" width="576"]Trendblog_1_foto1 Voorbeelden van pop-up stores![/caption] Vrijdagmiddagborrel? En wat wil jij niet missen? Ik hoor graag welke onderwerpen jij wilt lezen in de vrijdagmiddagblog. Dus hoor je straks een interessant onderwerp tijdens de vrijdagmiddagborrel of loop je al weken rond met een trend waar je over gehoord hebt, maar eigenlijk niet goed snapt wat het is. Stuur je onderwerp naar info@panterkist.nl of plaats een reactie hieronder. Voor nu; alvast een goed (werk)weekend! Ruby Kramer PanterKist is geen Kat in de Zak, wat het dan wel is...www.panterkist.nl - Meer nieuws uit de vrijetijd? Volg PanterKist op twitter