Wie is het afgelopen jaar het meest creatief en inventief geweest in de dagrecreatie? Het Land van de ANWB roept op om innovatieve uitjes in te zenden voor deze vak-award; onderdeel van de verkiezing ‘Leukste Uitje van 2013’. Het is dé prijs om u te profileren als een innovatieve, onderscheidende en aantrekkelijke aanbieder binnen de vrijetijdsbranche. Wie is het afgelopen jaar het meest creatief en inventief geweest in de dagrecreatie? Het Land van de ANWB roept op om innovatieve uitjes in te zenden voor deze vak-award; onderdeel van de verkiezing ‘Leukste Uitje van 2013’. Het is dé prijs om u te profileren als een innovatieve, onderscheidende en aantrekkelijke aanbieder binnen de vrijetijdsbranche.logo_uvhjRol van de ANWB in dagrecreatie

De verkiezing van ‘Meest innovatieve uitje 2013’ past binnen de ambitie van de ANWB om een betekenisvolle rol te spelen op het gebied van Vrije Tijd. Belangrijke thema’s voor de ANWB zijn; ontwikkelingen die mensen verbinden; ofwel ‘samen beter uit’, dé ambitie om recreatie letterlijk en figuurlijk dichtbij te brengen en het aspect dat ontwikkelingen een toegevoegde waarde hebben voor ANWB-leden en de samenleving. Deze ambitie krijgt vorm binnen het Land van ANWB, hét platform van,  voor en door ANWB leden die zich oriënteren op een leuk uitje. ANWB leden vinden er tips voor korte uitjes of een complete dag weg; dichtbij of verder weg, gratis of betaald. De content is in belangrijke mate afkomstig van de leden. Met de verkiezing voor ‘Meest innovatieve uitje van 2013’ verwacht de ANWB bij te dragen aan de inspiratie van leden voor een belevingsvol uitje. Tevens verwacht zij daarmee een positieve stimulans te kunnen geven aan veelbelovende, duurzame en betekenisvolle ontwikkelingen binnen de vrije tijdsbranche. Daarmee ontstaat indirect, toegevoegde waarde voor de samenleving. Criteria ‘Meest innovatieve uitje 2013’ De verkiezing richt zich op uitjes en dagrecreatie die reeds aangeboden worden en een meerjarig bestaan en een vaste locatie kennen en van enige omvang zijn. Het betreft uitjes die de ambitie hebben om de komende 2 jaar op deze locatie te blijven. Een uitje is elke vrije tijdsactiviteit buiten de deur van minimaal één uur en maximaal een dag. De ingezonden cases worden door de jury beoordeeld op een viertal criteria:

  • • ‘Bijzonder’ in de markt;
  • • Nodigt uit tot samen uit, écht beleven;
  • • Positieve bijdrage aan samenleving;
  • • Vernieuwend op een duurzame manier.

Vorig jaar werd Toverland verkozen tot 'leukste uitje' en de 'koe-safari' tot meest innovatieve uitje. Meer informatie: www.anwb.nl  /  www.landvananwb.nl