Animatiewerk.nlJe zou het niet zeggen, maar het seizoen komt er snel weer aan. De periode waarin vakantiegangers op zoek gaan naar een leuke camping of andere vakantiebestemming voor 2012. Dit is dus hét moment om je daar als recreatiebedrijf op voor te bereiden. Veel gezinnen met (jonge) kinderen kijken naar een vakantie waarbij de kids het leuk hebben. Een animatieteam is dan dus een enorme toegevoegde waarde, extra aandacht waard! Hieronder een aantal manieren om je animatieteam te promoten bij potentiële gasten. Animatiewerk.nl

Je zou het niet zeggen, maar het seizoen komt er snel weer aan. De periode waarin vakantiegangers op zoek gaan naar een leuke camping of andere vakantiebestemming voor 2012. Dit is dus hét moment om je daar als recreatiebedrijf op voor te bereiden. Veel gezinnen met (jonge) kinderen kijken naar een vakantie waarbij de kids het leuk hebben. Een animatieteam is dan dus een enorme toegevoegde waarde, extra aandacht waard! Hieronder een aantal manieren om je animatieteam te promoten bij potentiële gasten. 1. Op de website Het klinkt logisch, maar er zijn nog veel bedrijven waarbij het animatieteam geen plekje krijgt op de website. Neem een aparte pagina op in de site voor het animatieteam. Vertel wat ze allemaal organiseren en ook in welke periode ze aanwezig zullen zijn om teleurstelling te voorkomen. Een foto erbij en een voorbeeldprogramma maken het af. 2. In offline communicatie Ook in offline communicatie wordt het animatieteam weleens vergeten. Denk bijvoorbeeld aan een aantal mooie foto’s in de folder, een regel tekst over de animatie op visitekaartjes. Denk ook aan ansichtkaarten die je kunt verzenden naar gasten van vorig jaar. Het kan ook creatiever door bijvoorbeeld je animatieteam mee te nemen naar beurzen. 3. Social Media Gebruik je Twitter, Facebook, Hyves of LinkedIn? Praat daar dan over je animatieteam. Niet alleen over hoe leuk ze het doen, maar ook inhoudelijk. Wat hebben ze gedaan, een foto erbij en hoeveel kinderen er waren. Als je ook in de herfst- en kerstvakantie een team hebt, praat daar dan over. Je biedt dan namelijk meer dan alleen animatie in de zomer, een meerwaarde. In LinkedIn kun je een productgroep voor het animatieteam aanmaken op de bedrijfspagina en daar recommendations van gasten of andere professionals uit de branche aan hangen. Wil je hier tips over of wil je dit ingesteld hebben? Ik heb goede ervaringen met online marketingbureau ClickQ. Adverteren op Hyves of Facebook behoort ook tot de mogelijkheden om jonge gezinnen te bereiken, doordat je je heel specifiek kunt richten op doelgroepen. (en de kosten vallen mee!). 4. In de digitale nieuwsbrief Heb je een digitale nieuwsbrief? Besteed hier dan aandacht aan het animatieteam! Laat ze zichzelf voorstellen, zet er leuke foto’s bij, doe er een voorbeeldprogramma bij of een reactie van een gast hoe leuk het was. Reacties van Zoover over het animatieteam kunnen ook een leuke toevoeging zijn. Houdt bij welke mensen er klikken op de links over het animatieteam, zij zijn extra geïnteresseerd namelijk. Je kunt die groep daarna nog een aparte mailing sturen die helemaal gaat over de animatie, die krijgt gegarandeerd de volle aandacht van de ontvanger. 5. In je e-mailhandtekening In een e-mailhandtekening kun je perfect ‘reclame’ maken voor specifieke onderwerpen, bijvoorbeeld het animatieteam in 2012 op je camping. Ontvangers kijken altijd naar de afzender en door zo’n regel onder je handtekening valt deze extra op (net als een PS in een gewone brief). Geen extra kosten en je stelt hem makkelijk zelf in via je mailprogramma. Dit artikel is geschreven door: Wendy Oude Veldhuis van Animatiewerk.nl Animatiewerk.nl verzorgt animatieteams en programma’s op vakantieparken in Nederland en Duitsland. Meer artikelen vindt u op het eigen blog.