In de tweede podcast van Richard Otten (Blogs4Travel) komt Ivo van der Vlis van Yala Canvas Lodges aan het woord. Er wordt vooral ingezoomd op de ontwikkeling van het fenomeen 'Glamping' - of moeten we dit woord nog wel gebruiken?

Yala heeft de afgelopen periode de groeiambities in Europa verder vorm gegeven. Van der Vlis ziet dat de coronacrisis voor aanpassingen in de sector heeft gezorgd. Onderwerpen die in deze podcast aan bod komen:

  • Meer behoefte aan kleinschaliger, dichter naar de natuur, en zelfs stand alone concepten
  • Opkomst van het fenomeen Glamping – ook buiten Europa – waarbij ook niet-campingbedrijven wordt omarmt als een 5 sterren hotelbeleving in de buitenlucht.
  • Nederland is koploper op het gebied van Glamping, vooral gedreven door inventieve familiebedrijven die bezig zijn met doorontwikkeling van verblijfsconcepten.
  • De tent is slechts onderdeel van de glampingbeleving – juist de faciliteiten er om heen zorgen voor de bijzondere beleving.
  • Het woord ‘glamping’ is geen beschermd label – en wordt tegenwoordig overal opgeplakt. Wij kiezen daarom liever voor 'luxury camping'.
  • Tenten met eigen sanitaire voorzieningen hebben een meerwaarde in coronatijd.
  • Investeringsmaatschappijen die in het verleden in vastgoed investeerden kijken steeds vaker naar andere concepten; zoals glamping.
  • Voor de toeleveranciers aan glampingtenten is het de uitdaging om nieuwe concepten te ontwikkelen. Yala heeft een eigen designbureau aan het werk.

Meer informatie: www.yalacanvaslodges.com/nl/

Podcast door Richard Otten van Blogs4Travel   en Luc Nieuwenhuijzen (montage en geluid)