Roompot verzorgt de marketing voor steeds meer niet-Roompot parken. Vandaag zijn daar 27 nieuwe locaties aan toegevoegd van Het Boerenbed; een bijzonder authentiek aanbod op het platteland. Boerenbed directeur James Mennekens ziet volop kansen voor verdere groei van zijn concept in Europa.

Het Boerenbed blijft de accommodaties ook via hun eigen kanalen vermarkten, maar heeft met Roompot een exclusieve afspraak gemaakt over de verhuur via het de marketingkanalen van Roompot. Andersom heeft Roompot voor de komende twee jaar exclusiviteit toegezegd voor plattelandsaccommodaties op haar platform.

Het concept Boerenbed

het concept van 'het Betere Boerenbed' is een luxe back to basics vakantie in een tenthuis (het woord glamping wordt niet meer gebruikt.) met persoonlijke aandacht door de gastheer op de boerderij. Deze vakantie combineert het gevoel van kamperen met het comfort van een echt bed, keuken, douche en toilet. Licht wek je op, niet door op de schakelaar te drukken, maar door de kaarsen en olielampen aan te zetten. En koken gebeurt op een authentieke houtkachel. Zie ook www.boerenbed.nl

Sterk merk 'Boerenbed'

De accommodaties van Het Boerenbed blijven onder de eigen merknaam voortbestaan en worden niet gelabeld met Roompot. Roompot woordvoerder Babtiste de Outryve legt uit: "Het Boerenbed is al een sterk merk in de markt. Bij Roompot laten we steeds meer acommodaties, onder eigen naam, toe op het platform. We stellen wel voorwaarden aan de kwaliteit van het aanbod. Dat zit bij deze organisatie wel goed. Wij zien in de markt een trend naar meer authentieke kleinschalige locaties. Veel van onze gasten gaan meerdere malen per jaar op vakantie en zijn daarbij op zoek naar variatie en afwisseling. Dit is een hele mooie toevoeging."

Groei van het segment plattelandstoerisme

De samenwerking met Boerenbed kan in de toekomst ook leiden tot een uitbreiding van het aantal locaties. Outryve: "We wilen met de samenwerking een impuls geven aan de boekingen van het Boerenbed. Met directeur James Mennekens (red. voormalig Center Parcs directielid) hebben we afgesproken dat we ook gaan kijken naar uitbreidingskansen. Als wij zien dat er in specifieke regio's of boerderijtype een overvraag is, dan biedt dat kansen voor uitbreiding van het netwerk. De werving en selectie van nieuwe locaties zal in handen blijven van Het Boerenbed. Een grote groei op de bestaande locaties is onwenselijk omdat je daarmee het persoonlijke kleinschalige karakter van dit concept ondergraaft."

Professionalisering en groei

James Mennekens geeft aan zeer content te zijn met de nieuwe samenwerking: "Het idee in ontstaan in een gesprek met Roompot directeur Jurgen van Cutsem. We zagen beide in deze samenwerking een win-win situatie. De afgelopen jaren hebben we veel geïnvesteerd in uitbreiding en kwaliteitsverbetering, o.a. een privé douche in of naast elk verblijf. De deelnemende boerderijen hoeven niet te investeren, maar van hen wordt wel verwacht dat zij het gastheerschap zeer serieus nemen. Wij presenteren ons aanbod dan ook als 'op bezoek bij de boer' en niet 'logeren op de boerderij'."

Mennekens ziet nog een grote groeipotentie in de markt, zowel vanuit de vraag als het aanbod: "Het is voor veel agrarische bedrijven een leuke extra inkomstenborn. Juist in de coronatijd zagen we dat onze accommodaties erg in trek zijn. Naast onze traditionele doelgroep van families zijn er afgelopen jaar ook veel andere doelgroepen bij gekomen. Door de samenwerking met Roompot denken wij onze groei te kunnen versnellen. Dit jaar staan er al weer 6 nieuwe locaties gepland, waarvan één in Nederland. We hebben op dit moment vooral een groeifocus voor Frankrijk en Engeland."

Meer informatie:

www.boerenbed.nl

www.roompot.nl