Efteling ontwikkelt app voor persoonlijk advies aan bezoekers

De Efteling heeft een app ontwikkeld waarmee gasten een maatwerk advies krijgen voor hun activiteiten in het park. Bijkomend voordeel is dat de app zorgt voor een betere spreiding over het park. De app is in eigen huis ontwikkeld.

De service is vooralsnog beschikbaar in een nieuwe app, maar uiteindelijk wordt het geïntegreerd in de bestaande Efteling-app. Op basis van de opgegeven voorkeuren van de gast geeft de service een advies over welke attractie, specifiek met hun gezelschap, op dat moment het best bezocht kan worden. De Efteling is het eerste attractiepark wereldwijd dat met deze functionaliteit gaat werken.

Pennenveer

Wanneer bezoekers de app openen, kunnen zij communiceren met Pennenveer. “Penneveer is een zelflerende, persoonlijke assistent die in de toekomst kan kijken,” vertelt Jonas Rietbergen, Product Owner bij de Efteling. Pennenveer vraagt bezoekers naar hun gezinssamenstelling en welke attracties ze sowieso willen beleven tijdens hun bezoek. Daarnaast wordt gevraagd om hun locatie te delen met de service. Deze gegevens worden gebruikt om de service steeds beter te maken en worden niet gebruikt voor andere doeleinden. “Met deze gegevens, de huidige wachttijden en de verwachte wachttijden voor de rest van de dag, geeft Pennenveer een advies over welke attractie de bezoeker op dat moment het beste kan bezoeken. Indien dit toch niet goed uitkomt, kunnen gasten altijd om een ander advies vragen,” aldus Rietbergen.

Zelflerend systeem

Uit tests is gebleken dat het systeem achter de service met 96% zekerheid weet wat de wachttijden voor de rest van de dag gaan zijn. Door de voorspelling van wachttijden en van horecatransacties weet het systeem ook hoe druk het op de verschillende pleinen in het park zal worden. Daarnaast leert het systeem zichzelf aan wat verschillende type gezelschappen graag willen bezoeken. De combinatie van deze factoren zorgt ervoor dat Pennenveer een persoonlijk advies kan geven, dat aansluit bij het gezelschap en ervoor zorgt dat Efteling-bezoekers beter verspreid worden over het park.

Beschikbaarheid service

De afgelopen tijd is de service getest door de Raad der Wijzen, een onderzoekspanel van de Efteling, en door medewerkers van de Efteling. Vanaf vandaag is de tijdelijke app beschikbaar voor telefoons met een iOS-besturingssysteem. De app heeft de naam ‘Efteling Lab’ en is te vinden in de Appstore. (voor Apple gebruikers) Op korte termijn zal de app ook voor Android beschikbaar zijn. De service wordt continue verder ontwikkeld op basis van de behoeftes van Efteling-bezoekers.

Bron en meer informatie: www.efteling.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *