The Park is veel meer dan een gamingexperience. De start-up maakte in juni 2018 zijn debuut in België en heeft daar inmiddels zes vestigingen. De vestigingen in Breda en Eindhoven worden daar nu aan toegevoegd.

De ervaring in Nederland is hetzelfde: grote ruimtes die zijn opgedeeld in meerdere speelvelden en een ongekende realiteitsbeleving. The Park biedt ‘phygital entertainment’, een ervaring die zich op het snijvlak van fysiek en digitaal bevindt.

Philippe de Schutter, oprichter van The Park: ‘Van televisiekijken naar zelf deel uitmaken van een format als De Mol: in The Park bieden we bezoekers entertainmentervaringen waar zij zelf actief bij betrokken zijn. Omdat de keuzes die je maakt in het spel bepalend zijn voor de uitkomst (denk Bandersnatch) is de ervaring uniek voor iedereen. Met The Park willen we het grote publiek laten kennismaken met de toekomst van entertainment. Ideaal voor een teambuildingsactiviteit, verjaardag of uitje met vrienden of familie.’

Om koploper te blijven op het gebied van virtualreality-entertainment blijft de The Park zich continu ontwikkelen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om spelers die zich in verschillende steden bevinden in dezelfde virtuele wereld tegen elkaar te laten spelen. Hiermee heeft The Park een wereldprimeur in handen.

De Mol, zombies en bankovervallers

In The Park zijn verschillende VR-avonturen te beleven. De games worden door The Park zelf ontwikkeld en zijn toegankelijk voor alle leeftijden vanaf 12 jaar. In The Hallow moet je samen duistere wezens te lijf gaan met kruisboog en longrifle, terwijl je in De dag als SWAT-team wordt opgeroepen om op tijd een bankoverval te stoppen. In Nanoclash strijden twee zwaarbewapende teams tegen elkaar, waarbij een van de teams een tikkende bom in handen moet krijgen.

In de nieuwe virtualreality-ervaring De Mol krijgen ‘Molloten’ de kans om zelf in de rol van saboteur te kruipen of een van hun vrienden te ontmaskeren. Met een team van 4 of 5 spelers krijg je een half uur lang de meest uitdagende opdrachten voorgeschoteld in het prachtige en gevarieerde landschap van Nieuw-Zeeland. Een museum beroven, een helikoptervlucht maken of in een ravijn springen; opdrachten die echte Molloten wel zullen herkennen.

Over The Park

The Park opende in juni 2018 voor het eerst zijn deuren in België en was direct een groot succes. Binnen twee jaar is het bedrijf naar zes locaties gegroeid en heeft het al meer dan 120.000 bezoekers mogen ontvangen, niet alleen gamers maar ook gezinnen, vriendengroepen en collega’s voor teambuildingsactiviteiten. Een venue is gemiddeld 1000 m2 en kan 24 mensen tegelijk entertainen. Alle locaties zijn voorzien van bars en vergaderruimtes voor grote bedrijfsgroepen.

Met de gelijktijdige lancering van twee locaties laat The Park zien serieuze ambities in Nederland te hebben.

Meer informatie: www.theparkplayground.com/nl-nl/

Red. Een vergelijkbaar initiatief (ook VR) werd in februari van dit jaar in Eindhoven gelanceerd; De Active eSports Arena