Op 14 juli is de Metropoolregio Amsterdam (MRA) van start gegaan met een campagne van start gegaan om de inwoners van Amsterdam en omgeving deze zomer te verleiden hun eigen regio te (her)ontdekken.

Op 14 juli is de Metropoolregio Amsterdam (MRA) van start gegaan met een campagne van start gegaan om de inwoners van Amsterdam en omgeving deze zomer te verleiden hun eigen regio te (her)ontdekken.

Uiteraard met inachtneming van de geldende maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus en zonder druk te veroorzaken op het openbaar vervoer en de publieke ruimte.

De campagne ‘Je zit ernaast’ is een opdracht van de samenwerkende overheden in de Metropoolregio Amsterdam (MRA). De MRA strekt zich uit van Velsen tot Lelystad, van Beemster tot Haarlemmermeer en van Haarlem tot Hilversum. Dit gebied heeft ontzettend veel te bieden: van bos tot vlaktes, van cultuur tot kust en van speeltuinen tot vakantieparken. En alles is dichtbij: je hoeft er de grens niet voor over te gaan. Als het in de MRA is, kan het nooit ver weg zijn. Met andere woorden: je zit ernaast!

Media

In de campagne wordt een breed pakket aan media, middelen en kanalen ingezet om een optimaal bereik te verkrijgen onder inwoners van de MRA. De campagne zal buiten te zien zijn op billboards en op bushaltes, maar ook via sociale media, via kanalen van gemeenten en via betrokken partners. Ook wordt een regionaal ‘influencerprogramma’ opgezet.

Samenwerking

De MRA werkt in de campagne nauw samen met de betrokken 32 gemeenten en hun marketingorganisaties, met amsterdam&partners, verantwoordelijk voor de uitvoering van de campagne, en met bureau NATWERK voor het creatieve concept. De campagne loopt in de maanden juli en augustus. Ook met Amsterdam wordt nauw afgestemd, maar de campagne is niet gericht op Amsterdam als mogelijke bestemming voor inwoners van de regio.

Over de Metropoolregio Amsterdam
De Metropoolregio Amsterdam is het samenwerkingsverband van 32 gemeenten, de provincies Noord-Holland en Flevoland en de Vervoerregio Amsterdam. Zij werken samen op basis van de MRA Agenda, waarin onder meer ambities zijn opgenomen over toerisme en recreatie in de MRA.

Meer informatie: Campagne #Jeziternaast