Op verschillende plekken in Dierenpark Amersfoort vinden bezoekers XL-fotolijsten waar zij een andere wereld in lopen en een ludieke foto kunnen maken. Het faciliteren van bijzondere fotomomenten krijgt een grote impuls dankzij de groei van visuele social media platformen.

Op verschillende plekken in Dierenpark Amersfoort vinden bezoekers XL-fotolijsten waar zij een andere wereld in lopen en een ludieke foto kunnen maken. Het faciliteren van bijzondere fotomomenten krijgt een grote impuls dankzij de groei van visuele social media platformen.

zie ook: Trend; Selfie attracties

Thematisch vormgever Martijn van der Kant ligt het visuele aspect van de campagne toe: "Op verschillende plekken in het park vinden bezoekers XL-fotolijsten waar zij een andere wereld in lopen. Zo stappen zij de Afrikaanse savanne op en wordt er gewandeld over een typisch Aziatische brug richting een Oosters paleisje, bewoond door Japanse apen. In het dinopark kunnen bezoekers compleet met T-rex en oerknots op de foto. Bij de fotomomenten is goed gekeken naar de oorspronkelijke leefwereld van de dieren, maar natuurlijk hebben wij er ook een DierenPark Amersfoort-draai aangegeven. Zo kunnen de vakantiegangers op de foto’s gebruikmaken van dieren-emoji’s, ludieke tekstborden en attributen die passen bij de fotosetting. "

De fotolijsten blijven deze zomer nog staan t/m 30 augustus.

Het marketingverhaal achter de campagne

Hylke Steggerda, teamleider marketing en communicatie van het park legt uit wat de marketinggedachte is achter de campagne: "We spelen met de campagne in op de thuisvakanties van veel Nederlanders. Als je niet naar het buitenland op vakantie gaat, dan kun je bij ons toch nog ludieke en unieke 'buitenlandse' vakantiefoto's maken. We hebben de campagne ook gekoppeld aan onze social media kanalen Facebook, Instagram en Twitter. We richten ons zowel op jongeren als de ouders om foto's te plaatsen. Door een prijs voor de beste posts te bieden, (gratis tickets) stimuleren we het delen van de foto's op deze kanalen."

De algemene teneur op het park is dat het op dit moment redelijk goed gaat. Steggerda: "Door de lockdown en de beperking in bezoekersaantallen zal dit natuurlijk een slecht jaar worden. Toch zien we de laatste tijd de bezoekcijfers mooi aantrekken. Door te werken met tijdsloten en betere spreiding weten we de bezoekcijfers, onder deze omstandigheden, nog aardig te optimaliseren."

Meer informatie: www.dierenparkamersfoort.nl