De Gouda Cheese Experience en Cheese Valley vierden vrijdag met de officiële onthulling van een nieuwe mini-expo hun samenwerking op toeristisch gebied. De mini-expo helpt bezoekers om ook hun weg te vinden naar andere bezienswaardigheden in de Cheese Valley regio en het brede Groene Hart.

De Gouda Cheese Experience en Cheese Valley vierden vrijdag met de officiële onthulling van een nieuwe mini-expo hun samenwerking op toeristisch gebied. De mini-expo helpt bezoekers om ook hun weg te vinden naar andere bezienswaardigheden in de Cheese Valley regio en het brede Groene Hart.

De mini-expo in de Gouda Cheese Experience past volgens Champ Bouwman, projectleider Cheese Valley, in de landelijke visie op toerisme Perspectief 2030 om van ons héle land een leefbare, geliefde en waardevolle bestemming te maken. Zowel voor bezoekers, als voor bewoners. “Het gebied rond Gouda en Woerden is dé authentieke plek waar Goudse kaas vandaan komt. Een prachtige bestemming voor bezoekers die verder willen kijken dan de bekende hotspots.”

De regio in

Met de op 1 juni jl. geopende Gouda Cheese Experience is er een reden bijgekomen om Gouda te bezoeken, en vanuit de mini-expo verdere bestemmingen te ontdekken in de regio. Dat juist in de Gouda Cheese Experience aandacht besteed wordt aan Cheese Valley, is logisch volgens initiatiefneemsters Femke van Munster en Mia Schaap.

Prachtbestemming

“Goudse kaas dankt zijn naam aan de stad waar de kaas verhandeld werd. Die ligt middenin de polders waar die kaas gemáákt werd en wordt.” Een prachtbestemming, volgens Van Munster, die het verdient om door meer toeristen gevonden te worden. “En Goudse kaas wordt gemaakt door iederéén in de regio, niet alleen door Gouwenaren,” vult Schaap aan.

Vier gemeenten

Het zijn de vier gemeenten in het gebied rond Gouda, waar álles om kaas draait, die samen Cheese Valley vormen - Gouda, Bodegraven-Reeuwijk, Krimpenerwaard en Woerden. Vertegenwoordigers van de vier gemeenten woonden de onthulling van de mini-expo bij, waarvan concept, ontwerp en realisatie net zoals de hele Gouda Cheese Experience in handen waren van DST experience agency. Bezoekers kunnen in de mini-expo in een film en op een kaart zien welke andere bezienswaardigheden er in de buurt te vinden zijn. “We hopen op vele bezoekers voor Gouda en de Experience, en dat die bezoekers er verder op uit trekken in het gebied. Zodat ze Cheese Valley en het moois dat het Groene Hart te bieden heeft, gaan ontdekken,” aldus wethouder Thierry van Vugt van Gouda. “De bestuurlijke intentie is om bezoekers langer in de regio te houden, en daarmee ook inkomsten te genereren.”

Meer informatie: www.cheesevalleyholland.com / www.goudacheese-experience.com/nl/