Het Land van Cuijk haakt op een originele manier in op de landelijke campagne ‘Hier moet je zijn’. Het Land van Cuijk is een voorbeeld van een aantrekkelijke, maar nog relatief onbekende vakantiebestemming waar NBTC Holland Marketing in haar campagne aandacht voor vraagt.

Het Land van Cuijk haakt op een originele manier in op de landelijke campagne ‘Hier moet je zijn’. Het Land van Cuijk is een voorbeeld van een aantrekkelijke, maar nog relatief onbekende vakantiebestemming waar NBTC Holland Marketing in haar campagne aandacht voor vraagt.

Zie ook: NBTC campagne #Hiermoetjezijn en de regionale marketingorganisaties

“Onze regio is hét geheim van Noordoost Brabant,” zegt toeristisch manager Erik Jansen van het Regionaal Bureau voor Toerisme Land van Cuijk. “Vandaar dat wij met ‘Psst … hier moet je zijn’ onze eigen ‘twist’ hebben gegeven aan de landelijke campagne.”

De toeristische campagne ‘Psst … hier moet je zijn’ wil niet alleen toeristen van buiten de regio verleiden om het Land van Cuijk te bezoeken, het daagt ook de inwoners van de Brabantse regio uit om op ontdekkingstocht te gaan in hun eigen achtertuin. Om op de fiets of wandelend het UNESCO-gebied De Maasheggen te verkennen. Om een bezoek te brengen aan het Oorlogsmuseum in Overloon, het enige museum ter wereld waar je dwars doorheen kunt fietsen. Om te gaan zeilen op de Kraaijenbergse Plassen. Of om een rondwandeling te maken door de historische vestingstad Grave. Ter ondersteuning van de campagne zijn op tien bijzondere plekken in het Land van Cuijk campagnebeelden gemaakt, met op de achtergrond de tekst ‘Psst … hier moet je zijn’.

Het Regionaal Bureau voor Toerisme maakt deze zomer ook een ‘Roodtrip’ door het Land van Cuijk. Zes dagen lang rijdt een rode Fiat 500 -vandaar de naam ‘Roodtrip’- kriskras door het Land van Cuijk, om vakantiegangers te vertellen wat er in het Land van Cuijk te beleven valt én van hen te horen wat zij ‘interessante, nog geheime plekken' in de regio vinden. De ‘Roodtrip” doet in totaal bijna 30 locaties aan.

De toeristische campagne van het Land van Cuijk is een initiatief van het Regionaal Bureau voor Toerisme Land van Cuijk en is ontwikkeld in samenwerking met de creatieve partners Cybox en Di-visie. De campagne wordt mede mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van de vijf gemeenten in het Land van Cuijk.

Bron en meer informatie: www.rbtlandvancuijk.nl